Verzekering wil aankoopsbewijzen, maar het was een cadeau, betalen ze nu niet uit?

Onlangs is mijn ring gestolen, verzekering vraagt nu echter om een aankoopsbewijs, maar ik heb de ring, lang geleden, cadeau gekregen, van mijn ex, waar ik geen contact meer mee heb, betalen ze nu niet uit, en hoe kan ik de waarde van de ring anders aantonen?

9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje moeilijk zonder bewijs iets claimen. Dan kan je wel van alles gaan opgeven.
fremar
9 jaar geleden
een beetje juwelier kan de waarde van de ring schatten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@fremar Ring is gestolen? Dat moet je dan van te voren laten doen met bewijs van en een eventuele foto voor het geval van verlies/diefstal enz.
Ivana
9 jaar geleden
Zoek naar een foto, waarop te zien is dat je hem draagt. Dat is een minimum aan bewijs, maar in ieder geval iets.
Reddie
9 jaar geleden
Bewijzen dat je ooit zo'n ring in je bezit had (of geleend?) is één.
Bewijzen dat hij gestolen is, is twee. Misschien weet je gewoon niet meer waar je hem opgeborgen had.
Utrecht
9 jaar geleden
Zoals de andere reacties al aangeven: dit is een bijna onmogelijke situatie.
Als je niet vooraf een taxatierapport of aankoopbewijs hebt, hoe kan je dan bij de verzekeraar aannemelijk maken dat jij echt zo'n dure ring hebt gehad? Iedereen kan wel zoiets beweren. Als je het écht wilt kunnen claimen bij de verzekeraar, zit er maar één ding op: bij je ex vragen of hij het aankoopbewijs nog heeft (en het aan je wil geven).....
Of dan blijkt de ring toch niet zó kostbaar te zijn geweest....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Draag jij nog een ring die je van je ex hebt gehad? Dat doen niet veel vrouwen.
Beestenboel
9 jaar geleden
Dank, voor het meedenken, ik heb idd een foto waarop ik de ring draag, en zal de juwelier waar de ring wel eens in reparatie is geweest, vragen of hij een schatting kan maken, verder weet ik ja, zéker dat ie gestolen is en ja, ik droeg de ring van mijn ex, omdat ik hem kreeg voor het dragen en baren van ons kind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je misschien nog het doosje? Dat zou je als bewijs kunnen aanvoeren. Je zou de juwelier om een vervangende factuur kunnen vragen en daarbij het verhaal uitleggen dat je geen contact meer hebt met je ex en het hem daarom niet meer wil vragen. Ik heb ooit geld teruggekregen van mijn reisverzekering bij beschadiging van een koffer die ik cadeau had gekregen. Daar deden ze toen niet moeilijk over. Dus denk niet te snel dat het niet zal lukken, soms zijn verzekeringsmaatschappijen best coulant :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Beestenboel Dat is inderdaad wel een reden om de ring te blijven dragen ja :-) Was trouwens geen verwijt, alleen verbazing.

Antwoorden (1)

Misschien door een foto met de ring om je hand?