Cultuur is het geheel van wat door menselijk handelen is voortgebracht. Dat is op de ongerepte natuur na eigenlijk alles. Gewoonten en gebruiken, godsdienst, normen en waarden, bestaanswijze, muziek en voorwerpen, eetgewoonten en wijze van kleden, bouwwerken.

Etniciteit is de verzameling van overgedragen culturele kenmerken en gedragingen. Leden van etnische groepen identificeren zich met gezamenlijke factoren, waaronder: herkomst, uiterlijke kenmerken, religie, taal, cultuur of geschiedenis.

Etniciteit is een deel van de cultuurontwikkeling van een bepaald volk. Cultuur is veel meer omvattend.
Amadea