Hoe lang blijven mensen in Vaticaanstad wonen?

Van wat ik weet heeft het niet-permanente inwoners. Dus geen inwoners zoals gezinnen, koppels enz. , maar wel mensen die daar werken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vaticaanstad heeft gemiddeld zo'n 800 inwoners, maar niemand woont er permanent. De bevolking van dit kleine gebied verandert constant en bestaat uit priesters, nonnen, wachters, kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders en natuurlijk de paus.
Er werken ongeveer 3000 leken, maar die wonen niet binnen het Vaticaan.

Een gemiddelde tijd dat iemand er blijft wonen is eigenlijk niet te geven. Sommigen zijn er maar tijdelijk, anderen blijven er jaren. Per jaar verwisselen er ongeveer 8.7 mensen van plaats, en na vijftig jaar is de gehele bevolking van Vaticaanstad gewijzigd.
Amadea