Eigenwaarde spreekt ons oorspronkelijke gevoel
(wat is wijsheid!) tegen!

We WILLEN het anders, en eigenwaarde laat ons dat geloven:

die geeft ons gewoon hoop

(niet nu, maar wel als ik....)
(niet nu, ... maar ik heb hoop op....)

en

kracht

(ze zeggen dat het niet goed is, maar ik zal bewijzen...)
(ze denkt nu dat het niet gaat, maar ik zal zorgen dat ze inziet dat...)

Tijd laat ons altijd de waarheid zien
(we wisten het al aan het begin, maar eigenwaarde ging ertegen in!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

koppigheid, gelijk willen krijgen, eigenwijsheid.
als je bijv. een gesprek hebt met iemand, en je hebt een meningsverschil, en je bedenkt later in dat verschil dat je eigenlijk ongelijk hebt, ga je meestal toch verder. omdat je niet wilt toegeven dat je ongelijk hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
of als je bijv. een proefwerk hebt van een belangrijk vak waar je niet zo goed op staat, zou je zeggen dat je dan heel hard zou gaan leren, maar heel vaak gebeurt dit niet, omdat je gewoon geen zin hebt, of lui bent. maar je weet dat je dan een slecht cijfer gaat krijgen, dus luiheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we soms ipv met ons hoofd, met ons hart of andere delen denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zijn erg impulsief.
Ze doen eerst dingen en gaan er vervolgens over nadenken.
En achteraf blijkt dan vaak dat ze beter een andere keuze hadden kunnen maken maar dan is het te laat.