Is de afbeelding van zwarte Piet nu ook verboden op bv inpakpapier en Sinterklaas snoep enz?

Vraag het me gewoon af,in de winkel zag ik gisteren niks met zwarte Piet erop(letters,pepernoten enzo)
Of mag de winkel dat zelf bepalen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"ook verboden" Wat is er dan sowieso verboden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwarte Piet.
Mag niet meer hè,dat is nu toch zo beslist?
Ritsuka
9 jaar geleden
Het is niet verboden, maar veel bedrijven hebben dit besloten om discussie te voorkomen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Laurena Nee, dat is nergens beslist. Er is een discussie gaande, sommige instanties gemeentes komen zelf met een bepaald beleid. Er is geen enkele wetgeving.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De winkels die Zwarte Piet boycotten moet men als weldenkend mens ook maar boycotten.

Antwoorden (1)

Nee, de afbeelding van Zwarte Piet is niet verboden, niet op inpakpapier en niet op Sinterklaassnoep.

Winkels mogen, zoals je al aangeeft, zelf bepalen hoe ze omgaan met de discussie over Zwarte Piet.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle snoep die ik zag in die winkel stond alleen Sinterklaas op,viel me meteen op na al dat gedoe erover.
Ik dacht dat het misschien niet meer mocht.
Computoon
9 jaar geleden
Gelukkig hebben de zeurpieten nog geen macht gekregen over het inpakpapier en het snoep. Vroeger mochten zeurpieten nog in de zak worden gestopt om naar Spanje te worden vervoerd maar dat is tegenwoordig opvoedkundig niet meer verantwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer genoeg mogen zeurpieten niet meer in de zak mee Computoon.
Het is al te gek voor woorden dat dit door een hele kleine groep mensen met succes is aangevochten en nu komt dat rare mens Verene Shepherd ook al dat ze de benaming witte kerst wil gaan verbieden.
Dit mens spoort duidelijk niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ochtendrood mag ook niet meer, dan discrimineer je de avond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat die donker/zwart is? En hoe zit het met bruinbrood? ;-))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was gewoon benieuwd hoe het nu allemaal zit,mijn broertje en een paar vrienden zijn een een keer zwarte piet geweest op een Sinterklaasfeest op school en 1 van die jongens is Surinaams(en dus vanzich zelf donker)en die had er dus geen probleem mee.
Maar ik dacht dus dat het nu echt niet meer mocht omdat het racistisch is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Laurena, als een supermarkt denkt meer te verdienen als de pepernoten in zwarte-pietenpapier verpakt worden, ligt morgen de hele zaak vol met zwartepieteninpakpapier.