Waarom hebben succesvolle (en na hun dood nog steeds belangrijke) mensen zon triest leven?

Denk aan Vincent van Gogh, Nietschze, Marilyn Monroe, Howard Hughes, Michael Jackson. ..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Beroemd zijn geeft heel veel druk. Beroemd zijn is verslavend, om het te worden moet je heel veel inspanning leveren, om het te blijven nog veel meer. Iedereen wil met je omgaan, maar dat zijn niet altijd de meest betrouwbare mensen. Relaties lopen moeilijk want bij elke kleine ruzie denk je, ik kan zoveel mooiere en betere mensen krijgen. De rijkdom en de luxe waarin je baadt maakt niet gelukkig, je went er snel aan. Het personeel dat je in dienst hebt is niet altijd betrouwbaar en loopt je in de weg. Roddelbladen zitten boven op je en vertellen de grootste nonsens over je. Overigens was Vincent van Gogh niet succesvol in zijn leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Troost je, er zijn nog meer onsuccesvolle mensen die ook een triest leven hebben.

Het menselijk leven is nou eenmaal niet altijd voor iedereen een lolletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is zeer onrechtvaardig en keihard,ook voor bekende mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WIJ maken ze succesvol... Ze waren niet allemaal succesvol tijdens hun leven. Vincent van Gogh zeker niet. En wij maken er ook van dat hun leven zo triest was. Zelf hebben ze hun leven gewoon geleefd, met al hun ups en downs die erbij horen. Ze zijn alleen wat extremer in hun ideeën en gedragingen dan andere mensen zijn. Als wij niet zouden zeggen dat ze succesvol waren zou niemand van hun trieste leven hebben gerept. Wat te denken van mensen die succesvol waren (in onze ogen) en geen triest leven hadden? En wat van mensen die niet succesvol waren (in onze ogen) en een triest leven hadden? Missschien is het de druk vanverwachting die wij op ze leggen tijdens hun leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nietschze was gek daar kunnen wij niks aan doen, michael jackson had zijn triestheid aan zijn vader te danken. toevallig waren ze bekend, niet andersom perse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat iemand die een genie is, op wat voor terrein dan ook, zijn of haar tijd heel ver vooruit is.
Tijdgenoten herkennen dan vaak het genie niet, simpelweg omdat die in hun eigen tijd leven met hun eigen tijdsnormen en -waarden.

Of het komt omdat iemand die een genie is, zich vaak miskend voelt, zich vaak geen raad weet met de overvloed aan gedachten en ideeen die het brein bestormen en daardoor vlucht en troost zoeken in allerlei middelen, die tijdelijk verlichting geven, maar het geheel uiteindelijk erger maakt.
Daar wordt je niet vrolijk van..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote wetenschappers is hetzellfde lot beschoren. Geboren in Armoe, krijgen op jonge leeftijd TBC enz.

Ik heb altijd gedacht, dat hun trieste leven hun noodlot, maar ook een deel van hun ambitie en motivatie is/was.

En mijn eigen kreet is: op een vet varken groeien geen luizen.

Vandaar, dat ik op korte termijn geen grote baanbrekende en fundamentele ontdekkingen verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en er zijn genoeg doorsnee mensen die heel gelukkig zijn, geluk hangt blijkbaar niet af van je beroemdheid of talent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist omdat ze zo"n triest leven hebben, zijn ze succesvol.
Doordat ze een moeilijk bestaan hebben, worden ze sneller boven zichzelf uit getild, en kunnen deze mensen tot grote hoogte komen.
Een voorbeeld: ik had vroeger een zwaar lichamelijk gehandicapt nichtje die helemaal niets kon,
Zij was verstandelijk zeer goed onderlegd, en kon door haar antwoorden vele mensen tot steun en troost zijn.
Haar handicap gaf haar een extra boost.
Inmiddels leeft ze al een aantal jaren niet meer, maar vele mensen dragen warme herinneringen aan haar mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noem dat maar een triest leven.