Ja, natuurlijk! Maar wel met in achtneming van de opzegtermijn die is afgesproken, of die in de CAO staat.
(Als niets is afgesproken en er geldt geen CAO, dan geldt de wet (Burgerlijk Wetboek, arbeidsovereenkomsten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan gewoon je contract opzeggen als je ziek bent.

Ik weet niet wat de aard van je klachten is maar als het te maken heeft met werksfeer dan kun je gewoon aangeven dat je een andere baan hebt gevonden , Gaat het echter om lichamelijke klachten, dan lijkt het mij lastig om te vertellen dat je weggaat omdat je dan feitelijk gelogen hebt. Je kon wel werken maar hebt dat niet gedaan.

Maar in beide situaties heb je het recht om ontslag te nemen. Zolang je je maar houdt aan de geldende opzegtermijn.

Succes met je nieuwe baan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat gewoon.