Door welke studie te volgen help je de wereld positief vooruit?

Er zijn zoveel studies die wel leuk zijn, maar niet bijdragen aan de primaire behoeftes van onze wereld/de mens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Volgens mij filosofie, komt ook veel sociologie bij kijken wat eveneens een prima alternatief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Milieukunde
Fysische of sociale geografie

En nog leuk ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo sociale fotografie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sociale fotografie kan ook goed uitpakken ;-)
Je kunt met bijna iedere studie de wereld positief vooruit helpen. Het ligt er maar net aan wat je na je studie gaat doen.

Maar wanneer je b.v. geneeskunde gaat studeren, dan kun je natuurlijk via Artsen zonder Grenzen in een derde wereldland werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke studie, want door die studie wordt je bewuster van jezelf en de wereld... Wat je er dan zelf mee doet, is een tweede, maar in feite is elke studie een positieve bijdrage van de wereld...

Primaire behoeftes, zeg je, dan moet je voor verloskundige gaan studeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De studie waar jij je het prettigst bij voelt en in gelooft. Als je op die manier gelukkig wordt, straal je dat uit naar je omgeving en dit geeft een enorme positieve bijdrage aan het wereldbeeld. Biijkomstig voordeel: dit is de enige manier om het tot je 67ste vol te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je aan de primaire behoeften van de mens wilt voldoen, raad ik je een carrière als chef-kok of als prostituee aan. Hierin heb je zelfs nog promotie mogelijkheden zoals restaurantmanager of bottombitch.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bottom girl
From Wikipedia, the free encyclopedia

A bottom girl, a bottom woman or bottom bitch, sits atop the hierarchy of prostitutes working for a particular pimp. A bottom girl is usually the prostitute who has been with the pimp the longest and consistently makes the most money.

Restaurant management
From Wikipedia, the free encyclopedia

Restaurant management is the profession of managing a restaurant. Associate, bachelor, and graduate degree programs are offered in restaurant management by community colleges, junior colleges, and some universities in the United States.[1]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurkunde, en zorg er voor dat kernfusie commercieel haalbaar wordt. Dan heb je het energieprobleem schoon opgelost. Hoger is niet haalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan moet je wel een soort einstein worden wil je dat in je eentje bereiken
het vooruit helpen van de wereld kun je niet ophangen aan een specifieke studie. Een heleboel mensen die iets voro de wereld hebben betekend, zijn iets anders gaan doen dan waarvoor ze zijn opgeleid. De betekenis van Melson Mandela is geen rechtsreeks gevolg van zijn rechtenstudie.

En misschien moet je, om de wereld vooruit te helpen, juist niet aansluiten bij de primaire behoeftes, maar andere behoeftes vervullen. Is maar een woensdagmiddag gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijnen omdat gezondheid het belangrijkste is voor mensen. Maar ook studies die de gezondheid van mensen verbeteren, zoals milieukunde, medische techniek, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een cursus in wonderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord skusme. +1
Bestuurkunde en overheidsmanagemet.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke studie die jij met passie en zin erin gaat doen.
alleen dat helpt al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Social work, als in sociaal pedagogisch hulpverlening, maatschappelijk werk en dienstverlening..

Allemaal hulp op kleine schaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wil bijdragen aan een betere wereld waarin het goed is om te leven, te werken en te wonen... waarom kies je dan niet voor een richting in de Biodiversiteit

deze studie bestudeert :

de verscheidenheid aan levensvormen, genen en ecosystemen op onze planeet. Het gaat over natuur in al haar vormen: vogels, insecten, algen, planten, vissen, paddenstoelen, reptielen, amfibieën, …

Hoe meer biodiversiteit hoe beter
De natuur voorziet in een belangrijk aandeel basisbehoeften zoals gezond voedsel, zuivere lucht, natuurlijke grondstoffen, proper water, bescherming tegen virussen en klimaatsverandering, beschutting en geneesmiddelen. Biodiversiteit is bijgevolg een soort levensverzekering. Maar planten en dieren sterven aan een steeds sneller tempo uit door onze natuurbelastende manier van leven. Op lange termijn betekent dit een achteruitgang in de levering van de ecosysteemdiensten.

Zo kan je inderdaad bijdragen aan een "betere" wereld"
waar het goed is om te leven en ten goede komt aan de natuur en de mens !

Veel succes met je studierichting !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het aan mij lag dan deed je een studie waar je gewoon plezier in hebt, want daar help je niet alleen jezelf mee maar ook je omgeving. Een gezond en gelukkig mens ben je, daar valt verder niets aan te forceren.

Er zijn miljoenen mensen op deze aarde, van huis tot huis en van minuut tot minuut vind men andere dingen belangrijk. Plichtsgevoel is mooi, maar niet op zichzelf te gebruiken voor het maken van een goede studiekeuze. (denk ik)

Of je nu voor thuiszorg of politiek kiest: als je maar het gevoel krijgt dat je iets bijdraagt aan de maatschappij. Anders is het niet vol te houden.
Moeilijker nog is het om niet te veel te verwachten. Dankbaarheid is zo'n verwachting die in de praktijk kan tegenvallen.

Kortom: een open houding, plezier en een goed gevoel, daar help je (volgens mij) de wereld het beste mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
P.S.: denk ook aan de kleine dingen, zoals:
- bloed doneren
- afval oprapen en weggooien
- glimlachen naar vreemden
- plant op je werk zetten
- iemands tas dragen
, enz