Hoe kan ik mijn intuitie verbeteren?

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik dingen 'aanvoel'. Vaak voorgevoelens (over de gekste dingen, zonder aanleiding) die kloppen en ik heb maar een half woord van iemand nodig en ik weet wat hij/zij denkt. Ook een aantal keer dromen gehad die uitkwamen.

Hoe kan ik dit nóg meer verbeteren? Dat ik dingen nog sneller kan aanvoelen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik hoop dat het niet al te zweverig overkomt want dat ben ik niet echt..Maar ik merk dit de laatste tijd steeds sterker en vaker bij mezelf op.
Ik heb soms ook voorgevoelens van iets waar ik helemaal geen weet van zou moeten kunnen hebben. Pas op het moment dat datgeen gebeurd bedenk ik me dat ik dat eigenlijk al wist..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*zucht* Raytje.... Dit soort reacties hoopte ik dus juist niet te krijgen.. @Faber: Dank je, was moeilijk om te formuleren en heb er ook wel echt over getwijfeld of ik het moest vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loenie: er is juist niets mis met intuitie! Daarom vraag ik ook hoe ik het kan verbeteren :-)
@Raytje: excuus aanvaard.. prima.
@FaberYeJo: nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is er een verschil tussen intuïte en voorgevoel.
Intuïtie is de eerste gedachte bij 'iets' , een voorgevoel is wat je denkt of voelt vóór dat iets gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat mooi faber en cindy, hoe jullie je kwetsbaarheid omschrijven. dat maakt jullie ineens niet meer kwetsbaar, maar dapper!

Het beste antwoord

Dit gebeurt al en precies op de perfecte snelheid. Het is namelijk een leerproces en die school is voor jouw reeds begonnen.
Je gaat met plezier er naartoe.

Met de tijd wordt het beter, je zal het steeds beter kunnen begrijpen. Je zal jezelf steeds beter kunnen begrijpen. Hierdoor zal het zich steeds verfijnder worden en steeds sterker.

Als jij niet zweverig bent, dan zul dat je toch vanzelf meer worden. Daar is ook niets mis mee. Het is gewoon een andere wereld als dat je gewend bent.
Voor jouw is die nieuwe wereld al begonnen.

Een vriend van mij zei eens tegen mij: er zijn twee takken van TaiChi, een normale en een zweverige.
Op een gegeven moment ben ik begonnen. Voor mij is nu alleen het zweverige goed genoeg en de enige echte. Maar dat is gegroeid met de tijd.
Ik vermoed dat die vriend alleen maar bang was voor het onbekende en voor het onbegrip. het is nu eenmaal raar om een groepje mensen te zien die in het bos bij struiken rare bewegingen maken.
Dus onwetendheid. En met die sierlijke bewegingen lijkt het alsof ze zweven of willen vliegen.
Wat hij niet weet is dat het methoden zijn om je energie te verbeteren en te ontwikkelen.

Dat kan dus ook dezelfde opvattingen zijn over je intuïtie. Men weet het niet en vind het maar vreemd. Dus duwen ze het weg. En zeggen ze zweverig.
Je zult er vanzelf ingroeien. Wat je kan jouw intuïtie niet meer uit te weg en je weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en duidelijk antwoord +

Andere antwoorden (4)

je kan dit verbeteren door je eigen gedachtens te stoppen en stil te worden vanbinnen.door enkel waar te nemen.heel veel informatie dringt vaak niet tot ons door omdat we teveel met onszelf bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist +1
Dat gaat niet... Het enige dat je kunt leren is BETER rekening te houden met je intuïtie, dat wel... Maar je kunt die niet ontwikkelen, want die is al helemaal ontwikkeld...

Hou er beter rekening mee, en luister ernaar... Laat je intuïtie het leven maar even stoppen als het erom vraagt... Dus luister er beter naar... Dat is wat je kunt doen...

En als je altijd en overal luistert en er rekening mee houdt, dan valt er ook niet meer iets te verbeteren... Dan ben je helderziende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wel ja, laat het leven maar even stoppen. Dat wordt druk op het kerkhof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cindy wilde geen zweverig antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helder!
Wanneer jij in dienst gaat staan naar jouw intuitie
(in plaats van dat je jouw intuitie in dienst laat staan van jou).

wees je intuitie dienstbaar.

Dat is zoiets als:
kijk niet naar de uitkomst,
beoordeel jouw intuitie niet op de uitkomst

maar wees het 'proces' (ernaar toe)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er naar te leren luisteren. Er eens bij stil te staan, en in jezelf eens te benoemen van: ja, dit is/was nou intuitie! Op een gegeven moment gaat het bijna automatisch, en weet je niet beter, als dat je je intuitie altijd al had, maar dat je je er nu bewuster van geworden bent. Ondanks ik heel erg sceptisch ben, heeft het boek van "Char het medium" mij wel geholpen om beter naar mijn intuitie te leren luisteren. Misschien een tip? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!