Waar kan ik eerlijke informatie over de Illuminatie vinden?

Van wat ik tot nu toe heb gelezen geloof ik dat de illuminatie bestaat maar ik wil er meer over te weten komen. Maar ik weet hoe onbetrouwbaar het internet is. Kan iemand me zelf er wat meer over veetellen of een betrouwbare site delen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
grasmaaier
10 jaar geleden
De Illuminati is complete lariekoek en bestaat helemaal niet, en is verzonnen door complotdenkers. Daar zul je geen betrouwbare site over vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wikipedia? Je kan ook rondkijken in e bibliotheek misschien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik denk niet dat je de gehele waarheid kan vinden op het internet ook dat hebben hun in hun macht het zou je alleen maar meer verward maken het is er ook als doel om je in de lage frequenties te houden (woede en angst)

Antwoorden (5)

In een encyclopedie is de informatie vaak neutraal, eerlijk en betrouwbaar.

Kijk dus maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_(orde) en http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_in_de_hedendaagse_cultuur of in een andere (papieren) encyclopedie.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iedereen, dus ook jij of ik , kan Wikipedia pagina's aanmaken of wijzigen. hoezo is dat betrouwbaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt het niet minder betrouwbaar, er zijn verschillende studies gedaan en daaruit blijkt dat Wikipedia niet onbetrouwbaarder is dan andere encyclopedieën.
http://news.cnet.com/2100-1038_3-5997332.html
Antoni
10 jaar geleden
Juist doordat iedereen iedereen controleert en verbetert op Wikipedia, blijkt de informatie best betrouwbaar. Het is altijd verstandig kritisch te blijven, maar Wikipedia is als startpunt om informatie over een onderwerp van je interesse te vinden over het algemeen heel handig.
Lees het boek 'The Illuminatus!' van Robert Shea en Robert Anton Wilson. Daarna weet je alles over alles wat er over te weten valt. En ook wat er niet over te weten valt. All Hail Discordia.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
www.Franklinterhorst.nl is een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het menselijk ras is geneigd vanuit een soort protectionisme allerhande narigheid te externaliseren.
Veel mensen kunnen (onbewust) niet verkroppen dat de mens in staat is tot allerhande narigheid.
Vroeger, en ook nu in mindere mate, werd dit ongemakkelijke gevoel geprojecteerd op demonen, satan, kobolden, kwaadwillende goden, et cetera.

Voor een deel van die mensen is het verzinsel dat een of andere mondiale grootmacht stiekem alle touwtjes in handen heeft achter de schermen een aanlokkelijk idee.
Zo hoeft men niet stil te staan bij hun eigen tekortkomingen, of die van de mensheid in het algemeen.
Auteurs maken vervolgens gretig ge-/misbruik van dit gevoel door 'feiten' te verzinnen die in het plaatje van deze escapistische behoeftes passen.

Hetzelfde zag je gebeuren bij de DaVinci Code van Dan Brown: En masse trekken mensen naar Rennes le Château en Saint Sulpice om met eigen ogen de 'mysteries' en 'verborgen boodschappen' te aanschouwen waar in de boeken aan gerefereerd wordt.
Dat het gros van de beweringen in Brown's boeken aantoonbaar onjuist zijn is vervolgens klaarblijkelijk niet meer interessant.
Het mysterie is comfortabeler dan de harde feiten; zo ook in het geval van de 'Illuminati'.

Deze groep heeft wel degelijk pakweg 15 jaar bestaan in het einde van de 18e eeuw in Bavaria. Maar ondanks de ondergang van deze groepering is het heden ten dage blijkbaar weer een dankbare bron voor met paranoia doordrenkt complotdenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doel eigenlijk meer op the new world order :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfde verhaal, zie eerste link: http://www.skepdic.com/illuminati.html
Je kunt nooit zeker weten dat iets "de waarheid" is. Het onderwerp is namelijk van alle kanten belicht en je zult dus alleen te lezen krijgen hoe "die" persoon erover dacht. De beste bronnen zijn dan natuurlijk sites die neutraal blijven en puur en alleen de feiten hebben verzameld. Voor de rest zul je zelf moeten beoordelen, maar geloof nooit iets zonder dat je weet of de feiten kloppen of wat voor onderzoek daaraan vooraf is gegaan en of dat goed is uitgevoerd. ik raad een documentaire aan, want die geven vaak alleen informatie, al worden dingen wel vaak versimpeld of weggelaten, zodat je alsnog naar achtergrond informatie op zoek zult moeten gaan. Zeitgeist, is zo'n documentaire die erg interessant is.