Kan ik bij het pinkpop terrein parkeren als ik in de buurt een hotel neem?

Wil dit jaar naar pinkpop toe maar wil daar nier op de camping slapen dus wil een hotel nemen en heen weer rijden met de auto

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (1)

Op deze site http://www.pinkpop.nl/2014/festival-info/vervoer/ staat bij het onderwerp "Parkeren" het volgende:

"In Landgraaf is op loopafstand van de campings vanaf zaterdagmorgen 8:00 uur een grote overzichtelijke parkeerplaats ingericht welke is gelegen aan de Burgemeester Custerslaan (nabij camping C) waar tegen betaling kan worden geparkeerd. Op deze locatie is parkeertoezicht, je auto staat er veilig. De organisatie van het parkeren is in handen van de gemeente Landgraaf. De parkeerinkomsten stromen terug naar het verenigingsleven in Landgraaf.

In de Einsteinstraat, Hofstraat en Mensheggerweg geldt een parkeerverbod. De gemeente Landgraaf kent een wegsleepregeling die duur is."

Als je een driedagenkaart hebt gekocht, heb je ook toegang tot de campings en het genoemde parkeerterrein.

Men wordt op de site http://www.pinkpop.nl/2014/festival-info/vervoer/ aangeraden met andere vervoermiddelen dan met de auto te komen. Bij het onderwerp "Met de auto" staat daar onder meer het volgende:

"Kom je ondanks alle goede reisalternatieven zoals hierboven beschreven toch met de auto, hou dan rekening met lange files, parkeerkosten en behoorlijke loopafstanden van de parkeerplaatsen naar het festivalterrein.

LET OP: de route naar Pinkpop wordt in de buurt van Landgraaf aangegeven via GELE borden. Wij raden je aan om vanaf die borden je navigatie uit te zetten en deze borden te volgen."

Op basis van mijn ervaring is het mogelijk om bij Pinkpop te parkeren. Natuurlijk geldt dan wel dat wie vroeg komt, de beste parkeerplek heeft. Ook zijn veel straten in de buurt afgesloten voor auto's om parkeeroverlast van bezoekers tegen te gaan en nog ruimte te geven aan de buurtbewoners. Houd er dus altijd rekening mee dat het vanaf de (geparkeerde) auto nog een lang stuk lopen is, voordat je daadwerkelijk op het festivalterrein bent. De kans is wel groot dat je al tijdens het lopen in de Pinkpopsfeer komt, omdat er zo veel mensen om je heen dan ook naar het terrein lopen.

Toegevoegd na 36 minuten:
N.B.: Parkeren hoeft dus niet per se op het parkeerterrein bij camping C. Er zijn vele andere parkeerplaatsen en parkeerplekken in de buurt, al zal je vanaf sommige daarvan nog een lang stuk moeten lopen naar het festivalterrein.

Ik vermoed dat aan de oost- en aan de zuidkant van het terrein het makkelijkst (laat) een parkeerplek is te vinden, omdat de meeste bezoekers vanuit het noorden en het westen komen en zij niet de moeite (zullen) nemen rond het hele terrein te rijden voor een parkeerplaats.
Antoni