hoeveel kostten de delta-werken?

ik heb een spreekbeurt over de delta-werken en ik kan niet vinden hoeveel de delta-werken kostten.
kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@auke1234 :
de voorbereiding en de bouw van de Deltawerken hebben van 1950-1966 geduurd.
Realiseer je wel dat een bedrag van bijna € 5 miljard in 1966 véél meer geld was dan nu in 2014.
Ook dat zou je moeten vermelden.

Het beste antwoord

de kosten waren beraamd op ongeveer 1,5 tot 2 miljard gulden (ongeveer 680 tot 900 miljoen euro).
fremar
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
Dat is alleen de raming. Verderop in hetzelfde document staat nog: "Met de ingebruikname van de Maeslantkering waren de Deltawerken eindelijk voltooid. Het enorme project had echter wel veel meer gekost dan de geschatte 680 tot 900 miljoen euro. Totaal hebben de deltawerken bijna 5 miljard euro gekost. "
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel,
dit was precies de info die ik nodig had
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@auke1234 :
de voorbereiding en de bouw van de Deltawerken hebben van 1950-1966 geduurd.
Realiseer je wel dat een bedrag van bijna € 5 miljard in 1966 véél meer geld was dan nu in 2014.
Ook dat zou je moeten vermelden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel voor het antwoord
dat kan ik heel goed gebruiken