Verseksualisering van de maatschappij?

Worden we steeds meer slecht beïnvloed door alle seksuele programma's/films/videoclips/reclames/magazines enz. de laatste paar jaren? Vooral de jongere generatie die zich nu al kleden als volwassenen en de jongeren in de Bijlmer die meisjes meenemen naar de kelders om seks te hebben.

Toegevoegd na 22 uur:
Ik ben het er mee eens dat er geen taboe moet zijn op seks, maar ik bedoel met mijn vraag meer dat de jongeren een heel vertekend beeld krijgen van wat liefde nu precies is. Kijk maar naar de videoclips waar vrouwen continue alleen maar als lustobject figureren, de seks belreclames die 's avonds bijna op iedere zender worden uitgezonden, de billboards aan de kant van de snelweg, het nieuwe sexting (seksuele foto's en smsjes sturen), toename van loverboys, de jochies van 13 in de Bijlmer die meisjes meenemen naar andermans kelders, omdat (letterlijk gezegd in een docu) ze te weinig waard zijn om mee naar huis te nemen.
Dit soort dingen bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Nee, dat valt wel mee.
14 jaar geleden
Onzin, als je niet wil kijken zet je het uit. Dit is al sinds jaar en dag op tv, iedergeval sinds je schotel ontvangst hebt en toen gebeurde het ook niet of nauwelijks. Heeft meer iets te maken met opvoeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zoals alles is dit een tijdelijke gang van zake en zijn we nu al op de weg waarbij alles veel meer bedekt is ,in de jaren 80 en 90 waren er veel extremere programma's te zien op tv evenals in de roaring 20"s waar men losbandiger was waarna de preutsheid in de 50 jaren weer volop toesloeg om in de jaren 60 en 70 weer losser te worden.
En slecht beinvloed word ik in ieder geval niet door iets wat door de natuur aangedragen word .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet.

Het is eerder een voordeel dat er tegenwoordig opener en normaler over sex-dingen gepraat kan worden.
Daardoor zullen jonge mensen eerder vragen gaan stellen, beter op de hoogte raken, een minder verknipt beeld van sex hebben.
Vooropgesteld natuurlijk dat dat kan in het milieu waarin je opgroeit, maar anders toch wel op scholen, hoop ik.

Uitwassen, seksueel misbruik in wat voor vorm dan ook, blijven uitwassen. En door daarover te praten verbeter je dan weer de algemene kennis.

Het enige waar ik me zorgen om maak, is dat in al die beelden nog steeds, nog te vaak zo'n eenzijdig beeld geschetst wordt van zwoele jonge meiden en stoere veroverende jongens. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo verseksualisering? Ik weet bijna zeker dat elke voorgaande generatie ook gewoon seks had. Mijn ouders hadden hoogstwaarschijnlijk seks, hun ouders hoogstwaarschijnlijk ook, en zo kan ik doorgaan tot een hele tijd terug - een hele rits aan voorouders die, zoals het er nu naar lijkt, hoogstwaarschijnlijk tenminste een keer seks hebben gehad. We hebben nu echt niet meer seks dan vroeger.

Nu wordt er toevallig wat opener over gepraat, wordt het minder in de taboesfeer gestopt dan men in dit land gewend is omdat het een hele tijd - onder religieuze invloeden - als iets "vies" werd gezien. Maar als je kijkt naar cijfers over tienerzwangerschappen, SOA's, en dergelijke gerelateerde dingen, en dit gaat vergelijken met gegevens over seksuele moraal in de regio, dan blijkt keer op keer dat de meeste problemen voorkomen in gebieden waar de seks als iets "vies" en taboe gezien wordt, dan in gebieden waar het openlijk besproken kan worden. Bijvoorbeeld in de VS, gebieden waar alleen onthouding geleerd wordt op school, en het onderwerp verder genegeerd wordt, hebben een hoger percentage zwangere tieners.

Wat je namelijk krijgt als het openlijk besproken kan worden, is dat men beter ingelicht wordt van de mogelijke risico's. Of men erover vertelt wordt of niet, je gaat het toch doen - het is onderdeel van het mens-zijn. Alleen, als je niet weet wat de mogelijke gevolgen zijn omdat je dat niet vertelt wordt, dan loop je dus een groter risico op die gevolgen.

Wat betreft zaken als pornografie en prostitutie, kan ik me alleen maar aansluiten bij George Carlin: "Selling is legal. Sex is legal. Why isn't selling sex legal?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij verseksualiseerd niet maar hij verontseksualiseert... Als je bekijkt hoeveel seks er 30 jaat geleden op de tv was en nu, dan kun je niet anders oordelen dan dat de maatschappij seks meer en meer uitbant... Nu mag je niet eens meer bloot in je eigen huis lopen als iemand HET mogelijkerwijs kan zien van buiten...

Wat jij stelt in je laatste zin, is iets HEEL anders, dat komt omdat het niet mag en nergens meer kan en mag, dan gaat het ondergronds, letterlijk dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is er niks mis met verseksualisering van de maatschappij. Alleen de manier waarop is niet altijd even goed.

Maar ik ben over het algemeen tegen maatregelen tegen deze verseksualisering. Vrijheid van expressie etc.