Wat voor consequenties zijn er als je je id-kaart niet vervangt na vervaldatum?

Je mag je ook legitimeren met je rijbewijs. Krijg je dan een boete of..?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je mag er niet meer mee naar het buitenland en je mag 'm niet meer gebruiken als identiteitsbewijs als je bij een nieuwe werkgever gaat werken of een nieuwe bankrekening opent. Er wordt geen boete voor gegeven als je id-kaart verlopen is. Je mag in Nederland voor allerlei andere zaken het rijbewijs worden gebruikt om je identiteit te laten vaststellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
... het rijbewijs gebruiken...
Computoon