Komen verzekeringsartsen van het UWV desgevraagd thuis bij je op bezoek?

Als ik ga zoeken op internet kom ik veel tegen over controlebezoeken van het UWV (dus onaangekondigd, bijvoorbeeld omdat er een verdenking op je rust).

Nu mijn vraag, stel je bent dusdanig ziek dat het reizen naar je WIA-beoordeling moeilijk of onmogelijk is, kun je dan het UWV vragen om een arts langs te sturen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen kan altijd...
Sorry, ik weet het antwoord niet, maar wens je in ieder geval succes. Mijn vader moest destijds altijd naar de controle toe, terwijl hij voor 80 % verlamd was. Hij moest ook iedere keer opnieuw gekeurd worden... waarschijnlijk verwachtten ze verbetering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Verschrikkelijk dat dat met je vader zo gegaan is, met mij is het gelukkig niet zo erg gesteld, maar naar die beoordeling toegaan is wel een probleem. Ik heb in het verleden al eens gevraagd en toen was het antwoord nee, maar elders heb ik vernomen dat het wel voorkomt (op afspraak een huisbezoek dus), vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van mensen en naar mensen die weten wat de regels zijn omtrent dit verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij vond het ook altijd verschrikkelijk. Is het natuurlijk ook als iemand je gezondheid voor de zoveelste keer gaan beoordelen. Ik hoop dat het je lukt om de arts bij je thuis te krijgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het wel zou moeten kunnen als iemand echt niet in staat zou zijn om naar zijn beoordeling toe te kunnen. Het zou toch van de zotte zijn, als iemand echt niet kan komen, dat ze je dan gewoon laten zitten. Ik denk wel dat ze niet snel op huisbezoek zullen komen. Je hebt veel mensen die zeggen niet te kunnen komen, dat ze zeggen dat het wel moet en die mensen komen uiteindelijk wel. Dus blijkbaar waren ze dan wel in staat om te komen. Ze zullen zichzelf ook wel indekken tegen misbruik. Ik zelf moest een paar weken geleden ook naar een afspraak. Het had dan wel niets met het UWV te maken. Maar het ging wel om een heel belangrijke afspraak, die voor mij wel nadelige consequenties kon hebben. Ook hier deden ze niet aan huisbezoeken. Ik heb aangegeven echt niet in staat te zijn om naar hen te komen. Na dit een paar keer duidelijk te hebben aangegeven boden ze mij een huisbezoek aan. Nou prima, probleem opgelost. Vragen kun je altijd en ik zou het echt heel vreemd vinden als ze echt niet aan huisbezoeken zouden doen. Ik denk wel dat je ze echt op het hart moet drukken dat je echt echt niet in staat bent om naar hen te komen.

Het beste antwoord

Als jij een zeer gegronde reden hebt waarom je niet kunt komen, dan kun je de keuringsarts machtigen om contact op te nemen met jouw behandelaars.
Ik ken een geval waarin dit is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij doen ze dat niet. Misschien dat er ergens een verzekeringsarts is die dat bij wijze van uitzondering doet, maar dat is zeer zeker geen normale zaak.
Wat ze wel al eens doen bij bijvoorbeeld een herkeuring is telefonisch een en ander navragen.
Mijn stiefvader heeft een dwarslasie en ook die moet op herkeuring, maar soms wordt het wel eens telefonisch afgehandeld.

Het UWV is van mening dat als je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis kan gaan, dat je dan ook kunt komen voor een keuring. Alleen de IVA gevallen die nooit meer herstellen hoeven geen herkeuring meer te ondergaan. Daar zitten mensen bij die bedlederig zijn. Die hoeven dan niet meer langs te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een heel goed antwoord eefst+
die onaangekondigde bezoeken waar jij 't over hebt zijn fraudeinspecteurs.