Hoe zou jij het liefste ontvangen worden als allochtoon buiten Nederland?

Wat zou de beste manier zijn? (Het land is niet Nederlandstalig)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het fijn vinden dat de autochtone inwoners me opnemen in hun gemeenschap. En ze net zo geïnterresseerd zijn in mijn cultuur en gewoontes als ik in hun cultuur en gewoontes.
Verder zal ik er als allochtoon zoveel mogelijk doen om me aan te passen aan mijn nieuwe leefomgeving. Door de taal en cultuur zo snel mogelijk te leren en te gebruiken.
En daarbij hoop ik begrip te krijgen dat ik niet in een paar dagen alles al weet en goed kan toepassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom moeten anderen zich interesseren voor jouw cultuur en gewoontes? Nederlandse immigranten in NZ doen geloof ik nog steeds op dinsdagavond klompendansen, en worden daar vast om uitgelachen, met hun achterlijke cultuur. En dat kan ik me ook goed voorstellen eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anderen moeten zich niet voor mijn cultuur interresseren, maar ik zou het fijn vinden als ze dat zouden doen.
Natuurlijk is het geen verplichting. En ik kan me goed voorstellen dat ze sommige gewoontes raar vinden. Maar het is niet aan mij om over mezelf te oordelen.

Andere antwoorden (10)

Het liefste heb ik dat ik daar op me bed kan gaan liggen en dat ze kruiwagens vol met geld naar me toe komen brengen.

Een beetje zoals we het hier doen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, niet speciaal ontvangen ofzo.
Je vraag is me niet geheel duidelijk, bedoel je als ik een bezoek breng aan het buitenland of als ik er ga wonen?

Ik neem aan dat je het laatste geval bedoeld. Nou een speciaal ontvangstcomite is niet nodig. Ik neem aan dat ik mijn zaakjes goed geregeld heb, dus ik ga naar het huis dat ik daar aangeschaft heb en begin aan de baan die ik daar gevonden heb (want emigreren zonder dat ik een baan heb... daar ben ik het type niet naar). En verder doe ik gewoon mee met de inwoners van dat land. Ik zorg dat ik de taal machtig ben, ga met hen sporten etc.
Blend in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de juiste benadering! Je zou een goede allochtoon zijn C4th!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank. Ik zal het op mijn cv zetten bij kwaliteiten!
(zelfs als ik op vakantie ga probeer ik in ieder geval enkele zinnen, waaronder: "dank u wel" in de taal van het land waar ik naar toe ga te zeggen. Levert vaak leuke contacten op, je merkt dat mensen het toch waarderen dat je die moeite genomen hebt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, dat doe ik ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga alsjeblieft een paar jaar expatten, of nog beter, voor altijd in het buitenland wonen. Als ik het zo lees, denk ik dat het je nog vies gaat tegenvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, heb al eens een jaar in het buitenland verbracht. Not a problem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar is vakantie.
met veel respect net zoals ik hun behandel respect vol
elkaar in je waarde laten .
zoals de waard is vertroud hij zijn gasten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het andersom, ik wil mij aanpassen aan het land en de cultuur als ik in een ander land kom. Dan maakt het niet uit wat ik wil, ik ben daar te gast en heb mij aan te passen aan het land waar ik ben.

Dit verwacht ik ook andersom van mensen die naar Nederland komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf 3 jaar in het buitenland gewoond, Griekenland, gelukkig zijn de mensen daar erg aardig, en hebben best veel interesse voor 'mijn" land, ze proberen je toch overal bij te betrekken..niet pushen dus, want daar hou ik niet zo van..niet bemoederen, dat moet je bij mij al helemaal niet doen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo dat je de gelegenheid krijgt om deel uit te maken van de samenleving, zonder dat je meteen in een bepaalde richting wordt gedwongen.
Dus gelegenheid tot b.v. werk, maar niet gedwongen worden om naar een (andere) kerk of partijbijeenkomst te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat ik er voor jaren ga wonen en werken. Ik zou zo snel mogelijk de taal leren. Ik zou zo snel mogelijk de cultuur proberen te kennen. Ik hoop dat ze mij zo snel mogelijk als een autochtoon gaan zien, maar ik vrees dat het niet makkelijk zal gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk een serieus antwoord. Het zal best tegenvallen, en veel doorzettingsvermogen kosten.
Wat heel fijn is, is als er een soort gidsje is voor buitenlanders waar in beschreven staat langs welke kastjes en muren je moet om allerlei dingen te regelen, zoals je verzekeringen, je bankrekening , verblijfs- en werkvergunning, wegenbelasting, telefoonaansluiting, scholen voor je kinderen enzovoorts. Dan ben je in elk geval niet 'illegaal bezig bij gebrek aan informatie'.

En het is fijn als er op je nieuwe werk iemand een beetje naar je omkijkt en helpt met je eerste vragen en trubbels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoef niet ontvangen te worden ik zoek mijn eigen weg wel. Zolang ze maar open staan voor wie ik ben en niet bang zijn vanwege vooroordelen. Daarentegen mogen ze wel van mij verwachten dat ik aan hun land aanpas en niet dat het land aan mij aanpast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou alleen naar het buitenland verhuizen als ik daar een andere poepmolecuul zou vinden om mee te trouwen. En dan denk ik dat het al veel energie en geduld zal kosten om er te aarden.

En hoe ik ontvangen zou willen worden, doet er dan eigenlijk niet toe. Het land daar heeft z'n gewoontes en regels, en daar heb je je maar naar te schikken. Dat is hier in NL trouwens niet anders, maar omdat we niet beter weten zijn we er maar gelukkig mee.