Waarom is er zoveel vrouwenmishandeling in india?

Over de hele wereld komt veel vrouwenmishandeling voor, maar waarom komt dit zo veel voor in India?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mishandeling komt overal voor. In Nederland, maar ook in India. Waarom precies weet ik niet. Wat het wel is: in India en omstreken os het niet altijd veilig op straat. Mensen worden aangevallen of verkracht. Dit gebeurd meestal bij vrouwen omdat mannen met meer gevoel voor criminaliteit geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/71706-de-mishandeling-uitbuiting-en-isolatie-van-jonge-vrouwen.html
Castle
10 jaar geleden
Bedankt Crea. Weer een nieuw woord geleerd: 'Foeticide'.

Antwoorden (1)

Of het meer voorkomt in India dan in Afghanistan of in Friesland, is nog de vraag. Vrouwenmishandeling komt voor op de hele planeet en heeft heel veel te maken met de gedachte dat mannen de baas zijn en vrouwen de ondergeschikte . In veel culturen is een vrouw zelfs niets beters dan een stuk vee, soms minder waard dan een kameel. Uithuwelijken is vaak ook een vorm van koop en dan is de kiem voor mishandeling al gelegd. Je hond schop je ook.
Misschien dat mishandeling zo veel voorkomt omdat veel vrouwen niet kunnen lezen, niet naar school mogen of kunnen en dus ook hun kinderen niets kunnen leren over gedrag en waarde en respect voor al dat leeft en hoe ze voor zichzelf kunnen opkomen.
Bijvoorbeeld: veel mannen slaan hun vrouw in elkaar als ze weer een meisje baart. terwijl het zaad van de man bepaalt of het een jongen of een meisje wordt (alleen mannen hebben het y chromosoom). Als je niet kunt lezen, weet je zoiets niet en dan geef je de ander de schuld, met losse handjes. Zeker als je niet geleerd hebt problemen op te lossen door te praten.
Dus een van de eerste dingen die zou moeten gebeuren is wereldwijd beter onderwijs en vooral ook voor meisjes. En de man zou moeten leren niet heer en meester te zijn ov er de rest van het huishouden. Dat is een cultuuromslag die men niet graag wil.
In westerse landen is vrouwenmishandeling vaak een gevolg van machteloosheid van een man : geen baan, geen geld, geen aanzien, niet in staat zijn problemen te verwoorden. Even afreageren op iemand die van hem afhankelijk is....
Vooral betere omstandigheden en goed onderwijs, dus ook een ander soort opvoeding, waarin men respect krijgt voor een ander, ook voor een ondergeschikte of echtgenote, dat zijn dingen die hard nodig zijn. In India en in Zuid-Holland.