Ik wil een exemplaar van een krant uit 1996 opvragen. Waar kan dat?

Ik ben op zoek naar een exemplaar van het Utrechts Nieuwsblad uit 1996. Navraag bij de uitgever van deze krant heeft geen resultaat op geleverd.
Ook de Wegener Groep - die het UN in dat jaar uitgaf - kon me niet verder helpen. Weet iemand hoe ik aan deze krant kan komen?

Als ik het Utrechts Nieuwsblad niet kan krijgen, is een andere krant een goed alternatief (m.u.v. de telegraaf, want dat vind ik geen krant).

Dank voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op onderstaande site is het mogelijk een orgineel exemplaar van diverse kranten te kopen.
Goedkoop is het niet, maar daar vroeg je ook niet naar.

http://www.krantvanuwgeboortedag.nl/echte-kranten/
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat goed zeg, bedankt! Nee, niet goedkoop, maar je wordt maar 1x 18 jaar en ik zou het zelf heel erg leuk vinden om zo´n krant te krijgen. Hopelijk vind mijn dochter dat ook. Ik heb nu in ieder geval een mogelijkheid om de krant in mijn bezit te krijgen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Graag gedaan hoor, fijn dat je er wat aan hebt!

Andere antwoorden (1)

Op www.krantvanuwgeboortedag.nl kun je heel veel kranten opvragen. Lang niet alle genoemde kranten gaan tot en met 1996, maar diverse kranten wel. De kosten zijn wel een stuk hoger dan voor een recente krant, maar er staat vast iets naar je gading bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder zou je de website van RTV Utrecht ook kunnen raadplegen. Hierop wordt gerefereerd naar oude edities van het Utrechts Nieuwsblad die online te vinden zouden zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Sorry voor het (deels) dubbele antwoord. Ik was zo druk met antwoorden en zoeken dat ondertussen een deel van mijn antwoord al gegeven was...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat geeft niks.
Bedankt voor je enthousiasme en het meedenken. Ik heb me in eerste instantie op het benaderen van bedrijven per telefoon gericht. Ik heb 20 jaar geleden ook de krant van de geboortedag van mijn oudste dochter bewaard en wist niet dat hierin zo'n handel is ontstaan.