Is het theoretisch mogelijk om een eiland te stichten?

Stel je voor: je wilt een nieuw eiland midden op zee stichten (dus opspuiten, opspuiten en nog eens opspuiten). Je hebt een onbeperkte (of extreem grote) hoeveelheid geld. Zou dit theoretisch mogelijk zijn? Worden er wereldwijd wetten/regels gehandhaafd die ervoor zorgen dat je geen nieuw eiland midden op zee kunt stichten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik eens op het nieuws zoiets zag; dat was dan om hotels ofzo op te plaatsen. Je moet dan natuurlijk toestemming vragen. Ik denk wel dat het mogelijk is, maar ik ben het niet echt zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan wie moet je dan toestemming vragen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan het land waarbij dat gedeelte van de zee/oceaan hoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je een eiland opspuiten als er werkelijk tien en tienduizenden onbewoonde eilanden in de wereld zijn? Veel goedkoper om 1 van die te kopen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste eilanden zijn inmiddels wel bewoond en als ze niet bewoond zijn dan is het meestal omde natuursomstandigheden of omdat het een bescherd gebied is

Het beste antwoord

Hangt er van af waar je ergens in zee een eiland wil stichten, wegens de dieptes Ook hoeveel geld er beschikbaar is.
Maar in theorie is dit mogelijk.
Of gans de wereld er op zit te wachten is dan ook maar de vraag.
Een groter probleem is wel de ecologische gevolgen. Zo zou je bepaalde zeestromingen kunnen van koers laten veranderen wat dan weer een gevolg kan hebben voor het klimaat. Het zou ook kunnen dat het eiland op een route ligt van bv walvissen waardoor er op een dag een hele kudde walvissen op het strand liggen.
Hou ook rekening dat er enorme dieptes zijn waar het haast onmogelijk is om een eiland te maken.
Ook moet je rekening houden met het feit dat je eiland kan weg gespoeld worden door de zee, zodat het een strijd wordt die je niet kunt winnen.
Er zijn internationale wetten wat betreft het gebruik van de internationale wateren.
Je zou dan mischien wel mogen maar als Amerika daar met een vliegdekschip komt te liggen dan begrijp je wel dat je problemen hebben.
Ook moet je er voor zorgen dat je aanvoerroutes hebt, maar vraag eens aan Cuba wat er gebeurd wanneer er een boycot van Amerika van kracht is.
Dus ja theoretisch mogelijk maar met geld kan je niet alles kopen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat kan
er zijn miljonairs die dit hebben gedaan trouwens, maar die zijn weer vertrokken omdat opgespoten eilanden wegzakken of omdat er erosie optreedt. Republiek Minerva is een voorbeeld hiervan.
http://www.alletop10lijstjes.nl/top-tien-merkwaardige-micronaties/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grappige link: +
natuurlijk is dat mogelijk kijk maar naar de palmeilanden voor de kust van Dubai ,een ander project is een eiland met de grote van 400 km² voor de kust van zuid Korea, een ander project waarbij meer dan 300 eilanden gecreerd zijn met een oppervlakte van 63 km² door de Nederlandse baggeraar Van Oord met 386 miljoen ton stenen 300 miljoen m³ zand 4 km voor de kust van Dubai, de eilanden zijn voor een groot deel al verkocht.
dus niet alleen theoretuisch is het moglijk ook praktisch al uitgevoerd