In hoeverre zal de mensheid veranderen

doordat je binnen 30 seconden een antwoord hebt op je vraag, die je bijvoorbeeld op goeievraag.nl zet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Huh?
We veranderen dagelijks. En dat zou altijd zo doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vraag! De mensheid is al ingrijpend aan het veranderen door deze website. Nog nooit werden zo snel antwoorden gevonden op nijpende kwesties. We gaan met sprongen vooruit!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) +je waard
De mensheid zal niet direct veranderen, maar misschien word jij van ieder verkregen antwoord een stukje wijsheid.
Als jij die wijsheid nou weer zelf tentoonspreidt bij anderen gaan we er toch met zijn allen wat op vooruit.

Toegevoegd na 10 minuten:
misschien word jij een stukje wijzer bedoelde ik, ipv wijsheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schitterende vraag! Wil je echter een antwoord moet je het groot zien.

De vraag die je hier stelt zal jou en de mensen hier van inzicht veranderen. Maar dit is op een kleine schaal en gaat geen gevolg hebben op de 'mensheid'.

Wat heeft dan wel gevolg op de mensheid? In mijn ogen niets. De mensheid vertonen een aantal patronen die ze maar niet willen veranderen. zoals daar zijn:

overbevolking we zijn officieel de kaap van de 7 000 000 000 mensen voorbij.

Gemakzucht: fossiele brandstof, deodorant busjes, ... allemaal zaken die bijdragen tot de opwarming van de aarde.

oorlog: kernwapens en schietgrage amerikanen: 1 regel: de geschiedenis herhaald zich!

....

Mijn mening: het overgrote deel van de mensheid wil of kan (intelligentie) deze patronen niet veranderen. Wij blijken een ras vol gemakzuchtige luie en bange mensen te zijn. Als we allemaal onze kernwapens gelijk eens overboord gooien zouden we al een hoop veiliger zijn als ras.

Kortom: de essentie van de mensheid gaat in mijn ogen niet veranderen totdat we niet meer op deze planeet kunnen leven. Dan zullen we hopelijk de technologie hebben om aan ruimtevaart te doen en aan andere planeet te gaan bezetten. Het patroon van een virus: van de ene naar de andere.

Toegevoegd na 3 minuten:
aja zolang we ons zelf eerst niet vernietigen met al onze kernwapens :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal zal die veranderen... Als de olie op is, zal niemand meer in een dieselauto gaan zitten...

En ik zeg je over 2000 jaar zijn wij middeleeuwers geworden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was....................doordat je binnen 30 seconden een antwoord hebt op je vraag, die je bijvoorbeeld op goeievraag.nl zet?
De mensheid zal niet veranderen........"doordat je binnen 30 seconden een antwoord hebt op je vraag, die je bijvoorbeeld op goeievraag.nl zet?"

Maar:
De informatietechnologie wordt almaar sneller.
Dat zal de mensheid nog heel veel doen veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer we eindelijk eens leren om lief te hebben, en alles daarvan in dienst stellen.