Wat te doen met een geit dat gehecht is aan een andere geit maar die heeft het leven achter zich gelaten

We hadden hier twee geiten, echter is er eentje daarvan overleden. Het probleem is echter dat de ene die nu overblijft hier heel aan gehecht was, als beide uitelkaar waren om wat voor reden dan ook zat ze te mekkeren en te doen terwijl de ander helemaal niks uitmaakte.

Nu is dus onze ene geit overleden en blijft ze alleen over. Net toen ik buiten was maakte ik een geluid wat de geit opmerkte als haar maatje, was dus niet was. Ze ging bijna overstuur en bleef mekkeren.

Want kunnen we nu het beste doen, uiteraard hebben we er al aangedacht een andere geit erbij te zetten maar de klik moet er wel wezen tussen beide en of het helpt is natuurlijk punt 2.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie vraag!
rotsituatie joh, hopelijk ga je goede raad krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn Loenie dat je zo lekker helpt.. neuj praat maar iemand een groter schuldgevoel aan. tjonge jonge..

Het beste antwoord

Het is inderdaad zo dat geiten zich aan elkaar hechten. Probeer inderdaad eerst maar een nieuwe geit. Kies een geit met ongeveer hetzelfde karakter (dat zou ook een ander ras kunnen zijn met het juiste karakter) Ik neem aan dat jullie de overleden geit lang genoeg gehad hebben om haar karakter te kennen.
Heel veel sterkte en succes.

Toegevoegd na 21 uur:
Wat ik nog even wou toevoegen is dat ik ook denk vanuit het oogpunt van de eigenaar. Natuurlijk mag de geit rouwen maar als een geit de hele dag loopt te mekkeren is dat ook niet fijn. Ik weet natuurlijk niet hoe de eigenaar woont maar wanneer de geit dicht bij huis staat dan is het nogal zielig om de hele tijd je rouwende geit te horen. Daarom geef ik het bovenstaande advies. (Bij aanschaf van een nieuwe geit kun je natuurlijk ook een proef periode afspreken. Mocht het dan niet klikken kun je altijd nog een andere geit proberen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een andere geit op zicht?
Een soort dating-service voor geiten ... misschien bestaat dat wel. Je kunt het tegenwoordig zo gek niet bedenken of het bestaat :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaaaa
Helaas hoort het bij de natuur en de geit zal ook tijd nodig hebben om het te verwerken.

Ik kan alleen maar adviseren er niet te veel aandacht aan te besteden. Ze heeft tijd nodig, het is net als bij mensen die rouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de ene geit mist de ander,
dat kun je niet wegpoetsen.

over een tijdje is dat leed geleden en zal de geit zich weer als vanouds gedragen.

Laat je geit a.j.b. even de andere geit missen, het is toch ook een gemis?

Doe dus niets, accepteer het gewoon even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach gossie wat triest maar is het niet een idee om een klein geitje aan te schaffen . Dan kan de eenzame geit zich echt bekommeren over het kleintje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je veel tijd in de weide doorbrengen en haar extra in de watten leggen de eerste dagen.Ik zou een andere geit kopen.Maar wel jongere, eentje die ze kan bemoederen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik een keert je heb gehoord dat als de geit is overleden datje het beste de overleden geit kan laten zien aan de andere geit die weet dan dat z'n maatje overleden is. en hoeft niet meer te zoeken.
je kan misschien de geit mee nemen als je opzoek gaat naar een andere geit zodat zij kan goed keuren of ze de geit wel of niet aardig vind.

of misschien kan je andere dieren bij de geit zetten
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit vind ik ook een goed idee. Het laten zien dat het andere diertje is gestorven. Dat maakt het beter "begrijp- baar.
wodka
14 jaar geleden
ja maar ik had het een keertje opp tv gezien met een kat.. en dat hielp zei die mevrouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn geen mensen hoor, ze denken niet in 'levend' of 'dood'....
wodka
14 jaar geleden
jawel hoor waarom zou hij anders zo mekkeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zeg je nu: Denken Geiten?
wodka
14 jaar geleden
nee als je goedleest in het bericht mekkerd de geit heel de tijd hij mist zijn maatje dus.
en ik heb het gezien op tv. bij z'n deskundige