Von Däniken heeft geprobeerd aan te tonen dat we bezocht zijn door aliens.
Maar echt bewijs is er niet:

Voortbouwend op het werk van anderen, opperde Von Däniken dat als er intelligente buitenaardse wezens bestaan en die in het verleden de aarde hebben bezocht, het archeologisch materiaal dat moet kunnen aantonen. In het verlengde hiervan heeft hij ook geopperd dat de evolutie van de mens in het verleden is gemanipuleerd door buitenaardse wezens.
Von Däniken onderbouwt zijn theorieën onder meer als volgt:
· Er zijn zeer veel archeologische artefacten gevonden die een hoge graad van kennis vereisen om te produceren; veel hoger dan men tot nu toe heeft aangenomen dat deze beschavingen hadden. De bekendste voorbeelden hiervan zijn Stonehenge, de standbeelden op Paaseiland en de Egyptische piramiden. Sommige daarvan vereisen ook een vergaande kennis van wiskunde, mechanica, fysica, chemie, bouwkunde, geologie, kosmografie en dergelijke, die de bouwers simpelweg niet konden hebben, of vereisten, wilden ze zinvol zijn, dat men kon vliegen. Daarnaast zijn meerdere zeer oude artefacten zodanig van aard, dat ze zelfs heden ten dage met de huidige kennis en kunde niet of nauwelijks na te maken zijn.
· In prehistorische kunst zijn volgens Von Däniken aanwijzingen te vinden voor het bezoek door de buitenaardse wezens.
· Er zijn meerdere verwijzingen in de mythologie naar wezens die in 'wagens van vuur' door de hemel reizen. Een voorbeeld is het visioen van Ezechiël in het Oude Testament (Ezechiël 1:4 - 28 en 3:12 - 14). Von Däniken interpreteert deze als de landing en het vertrek van een ruimtevaartuig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarnaast hebben we het Rosswell-incident:
Op 11 april 2011 maakte de FBI een verslag uit 1950 openbaar waarin een luchtmachtfunctionaris de vondst van drie ufo's en negen lichamen rapporteert. Hierin staan onder meer de vorm van de objecten beschreven, alsmede de geborgen lichamen in de objecten.

Toegevoegd na 11 uur:
Samengevat: er is dus geen bewijs dat de aarde bezocht is door aliens.
SimonV
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
+1 voor je antwoord! Ik dacht ook meteen aan Von Dänicken, toen ik de vraag las.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik geloof er ook geen zak van.
Aliens bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@HeerVoldemort Of ze wel of niet bestaan is een heel andere vraag dan of ze wel of niet de aarde bezocht hebben. Persoonlijk geloof ik dat er in dat enorme universum waarin wij leven andere intelligentsia moeten bestaan. Aan de andere kant ga ik ervan uit dat we blij mogen zijn als we ooit een indicatie krijgen dat ze bestaan. Maar ik geloof er geen bal van dat er hier aliens komen die stiekum graancirkels maken (om maar eens iets te noemen) en zich verder niet laten zien. Daarvoor zijn de reisjes te kostbaar.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
lol een snoepreisje naar aarde om het graan van een boer te vernielen. Ik zou dan toch liever naar de Efteling gaan...maar ja, smaken verschillen.
Antoni
10 jaar geleden
Voor de goede orde: Ik heb niet gezegd dat Von Dänicken gelijk heeft of had, maar dat ik aan zijn boeken dacht, toen ik de vraag las.