Hoe noemen negroïde of Aziatische albino's zichzelf?

Vooral als je negroïde bent, wat staat er dan op je paspoort? Als iemand feitelijk wit is en wit haar heeft, maar toch echt van Afro-Amerikaanse/-Europese afkomst is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In de reacties kon je al lezen dat het ras niet in het Nederlandse paspoort vermeld staat.
Maar verder wordt het ras door een heleboel factoren bepaald, en zeker niet door je huidskleur alleen.

Zo verander ik niet in een negroïde vrouw, al lig in nog zo lang in de zon. En ik kan mijn ras ook al niet veranderen door me helemaal egaal bruin te laten tatoeëren.

Hetzelfde met albinisme, een genetische afwijking die zorgt dat je geen pigment aanmaakt. En net als alle andere afwijkingen, verandert deze niets aan het ras. Een blanke met een gebroken been blijft nog steeds blank, een Aziaat met de mazelen blijft nog steeds een Aziaat en een negroïde man met albinisme blijft nog steeds een negroïde man.