Wat is de grootste diersoort waarvan de populatie groter is dan die van de mens (7 miljard)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
fremar
10 jaar geleden
wat bedoel je met grootste?in aantal of gestalte?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In gestalte

Antwoorden (2)

Er zijn maar weinig grote diersoorten die door meer dan een paar miljoen exemplaren vertegenwoordigd worden.
De enige 'grotere' dieren die een populatie boven de 7 miljard hebben zijn de kip (18,6 miljard) en de bruine rat (geen cijfer bekend, maar waarschijnlijk de meest voorkomende onder de warmebloedigen).
De koe is het enige echt grote dier dat (net) boven de miljard uit komt (1,3 miljard), het varken komt daarna, met bijna 1 miljard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Insecten. In alle soorten en maten. Mieren en muggesoorten spannen de kroon...?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grootste?!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Insecten. zo'n 70% van alle diersoorten zijn insecten. Ontelbaar veel dus. bronnen:
Wistjedat.net