wat kan men met mijn energie jaarafrekening?

Iemand heeft mijn jaarafrekening van m'n energie leverancier in handen. Kan deze persoon hier iets mee dat het daglicht niet kan verdragen?
Welke acties moet ik ondernemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop dat je deze reactie optijd leest: Het ging nog over jouw vorige vraag over de Tablets. Iemand anders beantwoorde de vraag met daarbij een advies om bij de site: Beslist.nl te gaan kijken. Naar mijn ervaring is dit niet echt een betrouwbare site (ondanks dat het op de reclame komt), want 9 van de 10 keer geeft die onbetrouwbare sites aan (want als je ff gaat googelen over de reviews van die sites die Beslist.nl aan geeft, zijn er veel negatief. En ik heb er zelf al mee te maken gehad. Je kan beter bij Bol.com, CoolBlue, Saturn of Mediamarkt kijken. Ik weet, dit heeft niks met deze vraag te maken, maar ik wil je alleen maar waarschuwen.

Het beste antwoord

Nou, eigenlijk niks. Alleen zich verbazen over de hoogte of juist laagte van de afrekening.

Misschien, als slechte grap, zou er een afsluiting of een overstap naar een andere leverancier op je adres aangevraagd kunnen worden omdat je klantnummer nu aan diegene bekend is.
Maar dan krijg je daarvan altijd eerst nog een schriftelijke bevestiging of een te tekenen contract toegestuurd op het adres waarop die afsluiting of overstap dan zou gaan plaatsvinden zodat je dat dan altijd kunt terugdraaien.

Maar veel meer dan dat kan er niet gebeuren met de gegevens die in die factuur staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een tijdje terug moest ik, om te kunnen handelen in Bitcoins, een kopie van mijn ID-kaart en een afrekening van een nuts-bedrijf overleggen, waarschijnlijk om te bevestigen dat je op het opgegeven adres woont. Het is dus wel mogelijk om er iets illegaals mee uit te halen, al moet diegene dan ook je paspoort of id-kaart vervalsen.
bamibal
10 jaar geleden
Hij zou dit kunnen gebruiken als bewijs dat hij op jouw adres woont. Als je een slimme meter hebt is het ook mogelijk dat hij, met de gegevens op de jaarafrekening, een aanvraag kan doen om jouw standen uit te lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HIj woont bij mij in de straat. Hij weet dus mijn adres sowieso wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een jaarafrekening kan nooit als bewijs van vestiging dienen.
Het dient alleen als bewijs van de energieleverancier dat er een bepaalde hoeveelheid energie is geleverd en hoeveel men nog moet bij betalen of terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt toch vaak om een recent poststuk gevraagd wanneer je ergens je adres opgeeft. Als de jaarafrekening als post is binnengekomen kan dit daar wel degelijk voor gebruikt worden. Of dit rechtsgeldig is en hoeveel last je ermee kan krijgen is de vraag, maar het lijkt me niet dat je er op zit te wachten.
Je kunt er niet zoveel mee. Er staat je naam en adres op, je klantnummer, de EAN codes van je aansluiting voor gas en elektriciteit, je verbruik en wat je moet betalen of terugkrijgt.
Je kan een kopie van je jaarafrekening inzien als je inlogt op de website van je energiebedrijf. Op zich hoef je geen acties te ondernemen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Probeer te achterhalen hoe de persoon aan jouw rekening is gekomen. Vraag de betreffende persoon je de energierekening terug te geven.