Waarom vraagt de politie je telefoonnummer bij een melding?

Ik heb vrij lastige bovenburen, dus bel regelmatig de politie. Nu valt me op de laatste tijd dat de politie mijn telefoonnummer wil noteren. Niets mis mee natuurlijk, maar voorheen deden ze het niet en daarnaast ben ik ook nooit terug gebeld op mijn telefoon bij een melding ofzo. Dus ik vroeg me dan af: waarvoor/waarom vraagt de politie mijn telefoonnummer dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dit is om je terug te kunnen bellen, mochten de agenten, die de melding door hebben gekregen van de meldkamer, nog vragen hebben voordat ze ter plaatse gaan.

Ook kan men je na afloop op de hoogte stellen hoe een en ander is afgehandeld. terugbellen van melders wordt in steeds meer politieregio's gedaan, maar is zeker nog niet standaard.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het geval dat ze je terug willen bellen om door te geven dat zij langs zijn geweest en wat er besproken is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast de reden die hier al door een ander gegeven is, bestaat ook altijd de mogelijkheid dat iemand een valse aangifte doet. Dat er, m.a.w. iemand ten onrechte beschuldigd is/wordt van overlast of van een misdrijf. Het is dan altijd 'prettig' voor hen als jij terug te vinden bent..

Groet,
Ton