Waar is de best beveiligde kluis ter wereld?

En waar dient de kluis voor? Ik heb geen snode plannen, maar het fascineert mij dat de kluizen in films altijd net niet die beveiliging hebben die ik zelf wel aan zou brengen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je de ultieme kraak plegen? ;-)
capthavoc
14 jaar geleden
hoeveel schuift het ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dan had ik wel om de best gevulde, minst beveiligde kluis gevraagd... ;0)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat had ik begrepen; alleen een briefje erin stoppen met tijdsaanduiding van de kraak.

Het beste antwoord

Ik ga voor een klein kluisje. Namelijk de kluis met de lanceercodes, van het nucleaire wapenarsenaal van de VS, in Chyenne Mountain (Colorado Springs in de US).

De kluis bevind zich in een militair complex en dit complex bevindt zich in een granieten berg. Onder een laag van 600meter graniet om wat preciezer te zijn. Dit complex is volledig veilig voor zelf een nucleaire aanval.

Omdat het een militair complex is kom je er al niet zomaar in. In het complex zelf kom je al helemaal niet gemakkelijk in het gedeelte van NORAD. In het deel van NORAD maak je al bijna helemaal geen schijn op de afdeling van de kluis te komen. En ook deze is weer beveiligd. Lijkt me een hele opgave om hier ergens mee weg te komen ;-)

En waar een kluis voor dient? Om mensen weg te houden van spulletjes waar ze niet aan mogen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij Fort Knox in Amerika, waar de grootste wereld goudopslag is gevestigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werd gezegd de diamandkluis in Antwerpen de best beveiligde was, en die is ook leeg gehaald. Denk dat de meest beveiligde kluizen ergens diep onder de grond op geheime lokaties liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waar is de best beveiligde kluis ter wereld?"

Men zou kunnen zeggen:

'het Antwerp World Diamond Centre (AWDC)',
http://www.antwerpen.be/eCache/BEZ/956.cmVjPTE1NzY3.html
of 'Fort Knox in Amerika';
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_Knox
enz..

maar ik zeg:

als men dát zal laten weten,
dan zou het niet meer
'de best beveiligde kluis ter wereld' zijn...