Hoever mag Bureau jeugdzorg en Algemeen meldpunt Kindermishandeling gaan met informatie verkrijgen en wat hun en mijn rechten en plichten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat staat allemaal op betreffende websites. Wat wil je nog meer weten dan wat daar allemaal al staat?

Antwoorden (1)

Het algemeen meldpunt kindermishandeling (het AMK) mag om informatie te verkrijgen contact opnemen met betrokkenen zoals de huisarts, school en maatschappelijk werkers zodat ze de melding die ze hebben gekregen kunnen onderzoeken. Door het meldrecht mogen deze mensen informatie delen met het AMK. Je hebt als ouder recht om het dossier in te zien.

Bureau Jeugdzorg (bij vrijwillige hulp) heeft toestemming van de ouders nodig om informatie op te vragen bij anderen.