Als je een evenement wil organiseren voor alle Nederlanders. Op welke plek in Nederland is de reisafstand het eerlijkst verdeeld?

Kortom, welke plek is het centraalst voor alle Nederlanders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Utrecht is dan het beste.
Computoon
10 jaar geleden
Als je het het eerlijkste wilt verdelen dan kies je et middelpunt van Nederland.
Er is echter wel enige onduidelijkheid over het exacte middelpunt, het is namelijk afhankelijk van hoe het berekend word.
De een zegt Lunteren, een ander Putten weer iemand anders Amersfoort (kadastrale nulpunt in de "onze lieve vrouwe kerk"...het is dus maar net hoe je het bekijkt

Zwaartepunt bij Putten: 52°14′36″N 5°38′3″E
Middelpunt bij Oosteinde: 52°44′52″N 6°17′48″E
Middelpunt bij Lunteren: 52°6′3″N 5°38′46″E
Middelpunt omgeschreven cirkel bij Eembrugge: 52°13′44″N 5°19′17″E
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zwaartepunt ligt veel dichter bij Utrecht als je meeneemt dat in het westen veel meer mensen wonen. Dat verhaal van jou is onafhankelijk van waar de mensen in Nederland wonen.
Poet
10 jaar geleden
Trek een lijn door alle middelpunten van Nederland en alle Nederlanders samen passen binnen die lijnen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie moeten de vraag goed lezen. Het gaat over alle Nederlanders. Dus ook over de Nederlanders die in het meest noordelijke puntje en in het meest zuidelijke puntje van Nederland wonen. En dan kun je wel allerlei berekeningen maken, maar je kan iets nooit zo plannen, dat zowel de mensen uit Groningen, uit Maastricht, uit Amsterdam als uit Enschede allemaal even ver moeten reizen. De minnetjes zijn dus niet terecht.
Dat lukt je niet, omdat Nederland niet vierkant is. Waar je het ook organiseert, mensen uit het westen of het oosten, hoeven altijd minder te reizen dan mensen uit het noorden of het zuiden. Omdat Nederland langer is dan het breed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
In de vraag staat "het eerlijkst verdeeld", dat impliceert niet dat iedereen even ver moet reizen. "eerlijkst" hoeft niet eens "eerlijk" te zijn.