Waar en hoe kan ik een postbus openen? Wie heeft tips voor mij?

Ik ga scheiden van mijn man en ik ben niet echt op zoek naar een andere woning omdat ik heb plannen in het buitenland in januari. Het best oplossing is een postbus. Maar hoe werkt dat? Bij Post.nl moet je voor 1 jaar tekenen en vooruit betalen (150€!).
Bovendien ik heb erg slecht ervaring met hun verhuisservice!.... In 3 maanden, 1 brief gekregen de resterende brieven =verdwenen!
Heeft iemand een beter oplossing AUB?
Alvast bedankt
(ps: ik woon in Katwijk)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je schrijft zelf al dat je bij Postnl een postbus kan openen, zie http://www.postnl.nl/voorthuis/ontvangen/postbussen/aanvraagformulier.aspx om aan te vragen.
Je kunt na een jaar de postbus maandelijks opzeggen. Vroeger was de postbus gratis, maar dat is al lang niet meer zo. Bovendien zijn de postbussen nu geplaatst bij een winkel oid (wegens gesloten postkantoren) en dien je rekening te houden met de openingstijden ter plaatse. Voordeel van een postbus is dat iemand anders je post kan ophalen en evt. (deels) afhandelen, zonder in je woning te hoeven zijn.
Bovendien is de post meestal eerder beschikbaar (hoeft niet aan huis bezorgd). Ook bestaat er een optie voor het weren van ongeadresseerde reclame. Alle soorten post kun je naar een postbus laten sturen, incl aangetekende brieven, pakjes etc. Wat er niet in past, kun je ter plekke ophalen bij balie, of ligt in een grote box, waarvan je dan de sleutel aantreft.

NB
Ik heb zelf een postbus, dus spreek uit ervaring.

NB De postnl verhuisservice is stuurt alleen brieven door die via Postnl verzonden worden (Dus niet die van Sandd etc..)

Toegevoegd na 13 minuten:
Naast het jaartarief betaal je ook eenmalig entreekosten: 39 Euro, excl BTW.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee cesaria is er geen alternatief.