wat is de meest humane vorm van de doodstraf?

Sommige landen passen de doodstraf toe. wat is (los van de discussie voor of tegen) de meest humane manier om iemand terecht te stellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus voor je vraag! Vooropgesteld dat ik tegen de doodstraf ben hoor, ook voor dieren, zoals je kunt lezen in mijn antwoord verderop.

Het beste antwoord

De meest humane doodstraf, voor zover je daar van kan spreken lijkt me dan toch dat je de veroordeelde uit enkele methoden laat kiezen. Na wat ik gelezen en gezien heb over executies zou ik zelf mocht men mijn leven willen beëindigen dat toch liefst middels een guillotine laten voltrekken. Toegegeven er resteren nog enkele seconden bewustzijn na de onthoofding, maar er is weinig kans op gesol met de executie.
De guillotine heeft zijn effectiviteit tijdens de Franse revolutie bewezen; alle executies verliepen zonder probleem bij de eerste poging, dat kan van de executies in de VS niet gezegd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

bestaat niet. iedere vorm van de doodstraf is het benemen van iemands leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stikken door stikstof en helium...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Een journaliste heeft dat bedacht, zonder enige medische onderbouwing. -1
Persoolijk vind ik een spuitje (dat zijn er dus meer dan één).
Maar zoals Herman Finkers zegt, i.p.v. de elektrische stoel, een elektrische deken om je te laten inslapen, lijkt me ook wel wat;-)
14 jaar geleden
De meest humane vorm van de doodstraf is om de nacht voor iemand de straf uitgesproken krijgt zijn cel vol dodelijk gas te laten lopen waar hij niet wakker van wordt, maar wel rustig aan dood gaat.

Het enige nadeel hiervan is dat familie en vrienden geen afscheid kunnen nemen. Maar het lijden van de veroordeelde is hierdoor wel geminimaliseerd. Hij sterft op het moment dat er nog hoop is, zonder jaren in een uitzichtloze situatie gezeten te hebben. Hij stert zonder angst voor de dood, want is niet op de hoogte dat de dood er (snel) aan komt. Hij heeft geen pijn of andere ellende.

De vraag is hoe je dit in de praktijk kunt uitvoeren zonder dat de gedetineerde weten hoe het werkt. Want zodra iemand weet dat hij voor de veroordeling ter dood wordt gebracht is hij gedurende de hele rechtzaak bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zolang laten leven tot-ie vanzelf doodgaat. Net als ieder ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou net iets soortgelijks zeggen: ouderdom.
rose
14 jaar geleden
Volledig mee eens!
Dat lijkt mij toch het doodstraf (levenslang)
Meer opties heb je niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levenslange doodstraf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? Voor dit antwoord ben ik te blond.
de meest menselijke of minst pijnlijke dood.. zou denk ik een volledige verdoving en vervolgens een dodelijk injectie zijn..

ik weet natuurlijk niet of dit betaalbaar is want, die dingen kosten allemaal meer dan we soms denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel zijn lichaam verdoven en hem als paspop gebruiken in een drukke winkelstraat voor derest van zijn leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat is echt een goeie straf.
dat moeten ze met die gekke doen die kleine kindjes misbruiken.
van mij krijg je een plusje
onthoofding. Iedere andere methode heeft meer risico op falen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overdosis heroine, high de dood ingaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon laten verhongeren die handel.

Levend cremeren.. scheelt een heleboel uitvaart kosten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou kiezen voor de guilotine, dan kunnen ze niet mishakken.

Injecties werken ook slecht. Herinnenren jullie die film The Chamber van John Grisham?
Eb voor de kogel moet je een stomach hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest humane manier om iemand ter dood te brengen is door het stikstofgehalte in het bloed te verhogen door de druk te verhogen waardoor de ter dood veroordeelde in een stikstofnarcose geraakt en vredig in een roes geraakt (vergelijkbaar met een prettige dronkenschap )waarna het overlijden een wegzakken is in de vergetelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als de geiten, die met Q-koorts zijn "besmet", eerst een injectie om in slaap te raken en dan één om te doden. Tenminste dat zeggen ze.