Heeft de led lamp invloed op de arbeidsmarkt?

En heeft dit iets te maken met de levensduur ervan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou best eens zo kunnen zijn,dat wanneer de markt verzadigd is er veel ontslagen in die sector kunnen vallen.
Immers,bij zo een lange levensduur van ledlampen,zal er niet meer zo veel geproduceerd hoeven te worden om aan te vraag te voldoen.Dus het kan m.i. wel invloed kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp niet waar je precies naar vraagt hiermee.
Maar een mogelijk antwoord:

In 1933 is er onderzoek gedaan naar het effect van verlichting op arbeidsproductiviteit:
In eerste instantie werd het licht versterkt in een fabriek en de productiviteit ging omhoog, zoals de onderzoekers verwacht hadden.
Toen als controle werd het licht verminderd in de fabriek. En wederom ging de productiviteit omhoog.

Dit effect staat bekend als het Hawthorne effect. De werknemers werden extra gemotiveerd om harder te werken, niet door het licht, maar doordat mensen bezig waren hun arbeidsomstandigheden te verbeteren.
Ditzelfde kan gebeuren met de led lamp.