sleutel kwijt van een bedrijf waar en wat te doen?

Ik werk bij een kennis als een extra helpende hand en mag zo nu en dan eens de winkel afsluiten.
maar nu is het zo dat ik de sleutel kwijt ben.
hun weten er van en zijn er van overtuigd dat ik hem wel weer kan vinden en zo niet dat ik naar een nieuwe slot moet zoeken.
maar waar en hoe kan ik dit het beste doen, mocht ik hem toch verloren hebben.
hij heeft 2 glazen deuren en vier sloten
Wie kan mij tips geven !!
bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip voor in de toekomst: zuinig zijn op je (en vooral andermans!!) spullen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze jou daar de enige sleutel hebben gegeven zijn ze wel heel erg dom. Dat geloof ik niet dus je laat gewoon op jouw kosten hun andere sleutel bijmaken. Daar hoef je geen nieuw slot voor te zoeken. Als ze echt maar 1 sleutel hebben zijn ze zelf verantwoordelijk voor de kosten.

Antwoorden (3)

Je zal dan een slotenmaker moeten bellen. Die maakt de sloten open en zet er nieuwe in. Wat een erg kostbaar ding is vooral als het over 4 sloten gaat. Alleen ben jij wel verantwoordelijk. Is het van hun ook niet een plicht een reserve sleutel te hebben. Als ze een bedrijf hebben is het erg raar dat ze zelf geen reserve sleutels hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die kennis er ook een sleutel van heeft ligt het voor de hand dat er van zijn exemplaar bij een sleutelspecialist een kopie gemaakt word voor jou.Anders zullen er gewoon 4 nieuwe cilinders in de deuren van het pand gezet moeten worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De laatste optie is eigenlijk nog het beste en de meest betrouwbare.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het personeelsvlak zou ik willen adviseren om aangifte van vermissing te doen.
Dit is een hele uitdaging, omdat de politie in principe geen sleutels registreert. Wat ik zou proberen te voorkomen is dat je bij eventuele inbraak (middels sleutels) meteen in het verdachtenbankje komt. "Wie zegt dat je deze sleutels niet opzettelijk hebt doorgespeeld aan derden." Door aangifte te doen distantieer je jezelf en word je integriteit geloofwaardiger.

Wat betreft de sloten.... Ja daar ben ik geen expert in.