Kan je door roken paniekaanvallen krijgen?

Ik rook en heb last van paniek aanvallen. ALs ik 's ochtends opsta dan voel ik me goed. Ga ik roken voel ik me klote.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

De pro rokersclub Forces gelooft er niet in, maar uit onderzoek gepubliceerd in het toonaangevende blad New Scientist is gebleken dat roken inderdaad tot allerlei psychische klachten kan leiden. Uit meerdere onderzoeken zou blijken dat mensen die aanvankelijk geen problemen hebben, maar wel roken, meer risico lopen dan niet-rokers om depressies, paniekaanvallen en angststoornissen zoals pleinvrees te ontwikkelen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Ja, dit kan. Zelf heb ik dit ook ervaren en ben daarom ook direct gestopt. Mijn symptomen waren; druk op de borst, benauwd, koudzweet, misselijk, en draaiierig.
Het is dus mogelijk.