Toen de watersnoodramp was afgelopen in Nederland, kregen we toen ook financiële hulp van andere landen?

Net als bij tsunami's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Financiële hulp niet. Wel hulp van een andere aard (wat in de regel effectiever is en de hulpverlenende partijen ook geld kost):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1953#Civiele_hulp
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1953#Militaire_hulp

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie, in de bovenstaande bron staat het zo omschreven dat het dus ook financiële hulp zou kunnen gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn verder geen duidelijke open bronnen te vinden. Maar gezien de geluiden die je krijgt rondom de relevante gecombineerde zoektermen lijkt het er wel op dat er inderdaad internationaal ook puur financiële steun geleverd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tweede springvloed werd het genoemd: de hulp die zuid-west Nederland kreeg na de watersnoodramp van 1 februari 1953. Tonnen aan goederen en miljoenen aan guldens kwamen er binnen, van over de hele wereld. Het Rode Kruis en het Rampenfonds hadden de handen vol aan het in goede banen leiden van alle blijken van medeleven.
ronron1212