Waarom worden er nog steeds brieven verstuurd.

Gezien eigenlijk bijna iedereen een internetaccount heeft zou het toch logischer zijn dat de overheid iedereen een e-mailadres verstrekt, zodat alle post via de computer kan verlopen. Lijkt mij kostenbesparend en beter voor het milieu.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar slechter voor de werkgelegenheid :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet slechter voor de werkgelegenheid, overheid (en andere bedrijven) houdt geld over aan dit soort dingen en kan het weer steken in de automatisering waar weer meer mensen nodig zijn.

Het beste antwoord

Je gaat daarmee mensen verplichten een computer te hebben om hun correspondentie te doen. Voorlopig zal dit niet gaan gebeuren, omdat computers tot nu toe nog steeds geld kosten. Pas als de overheid dan ook overal systemen aanbrengt dat je die email kostenloos kan lezen & afdrukken wordt het zo dat je dit kan gaan doen.

De overheid kan je niet verplichten kosten te maken (PC, internet) om hun communicaties te ontvangen. Jij gaat er ten onrechte vanuit dat iedereen internet heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Brieven schrijf je als je b.v. iets mee wil sturen, en plaatje of zo. Ook schrijf je brieven als je vind dat de ontvanger je brief moet bewaren. Brieven komt sowieso meer binnen, is dus ook persoonlijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moeten ze niet in hun hoofd halen. Ik wil geen emailadres van de overheid. Dat gaat rechtstreeks de junkmail in bij mij.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft ook geen e-mailadres van de overheid, alleen hun e-mail.
AWM
14 jaar geleden
In de vraag werd dat voorgesteld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verrek ja, je hebt gelijk :p dat lijkt me ook niet wat nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een standaard e-mailadres zoiets als een sofinummer, wat overal voor te gebruiken is. En ja ok door de overheid.
er zijn nog steeds mensen die geen pc hebben
en veel ouderen die snappen er nog niks van.
bovendien vind ik het ook niet echt een veilig idee als alle post en persoonlijke dingen via een email zouden komen.

en je bent ook meteen verplicht om een printer aan te schaffen want de meeste papieren moet je geloof ik 5 jaar bewaren. en de kans dat in die tijd de pc crasht of vol is is dan ook best groot.

Toegevoegd na 6 minuten:
bovendien als er mensen zijn die schulden hebben en hun internet word afgesloten, dan kunnen ze helemaal niks meer.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je pc crashed of vol is??? Backup en een nieuwe HDD.
Eens in de zoveel tijd kun jij geen email meer ontvangen omdat je pc vol is?
rebecca
14 jaar geleden
ik heb het niet over mijn pc ,
maar er zijn genoeg mensen die dat nooit doen hoor of helemaal niet weten hoe dat moet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel (oudere) mensen is een brief nog steeds het fijnste +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel (jongere) mensen is een e-mail toch veel fijner. En toen?
Omdat sommige post niet via het internet kan verlopen zoals paketten.
Daarnaast hebben mensen dat bepaalde post via papier verloopt zoals bankzaken (wegens onveiligheid internetbankieren) en bijvoorbeeld persoonlijke brieven of kerst/verjaardagskaarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergis je niet er zijn nog massa's mensen die geen account hebben en/of nauwelijks gebruiken.
Bovendien is wettelijk bepaald dat officiële afspraken per post bezorgd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per reguliere post wordt gezien als zekerder; een e-mail zie je makkelijk over het hoofd, een duidelijk herkenbare blauwe envelop niet. Er zijn ook nogal wat eisen waaraan contact per mail zal moeten voldoen wil het rechtsgeldig zijn (zie bron)

Ook zou het iedereen verplichten niet alleen een vaste verblijfplaats/postadres te hebben, maar ook een PC, een bankrekening en toegang tot internetbankieren. Op die manier word je wel heel erg een slaaf van de technologie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een brief is
-o.a. bedoelt voor mensen die geen internetverbinding/pc hebben
-misschien wat persoonlijker
-van een blad papier lezen leest prettiger dan van een scherm
-een brief is gewoon anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een brief heb je een bewijs.Wat per mail binnen komt kan ineens verdwenen zijn.En je print niet alles uit wat per mail binnen komt.Veel ouderen en ook nog een handvol jongere hebben geen Internet,hoe komen die aan de poststukken dan?Plus dat er dan weer meer mensen werkloos zullen worden en papierfabrieken failliet gaan...nee hoor,laat de post maar voor wat het nu is...
(ik heb net een vel postzegels gekocht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Muts52, met 52 ben je echt niet oud. Maar het ging mij erom om het milieu wat te helpen, en alle antwoorden zijn feitelijk best, als alles maar bij het oude blijft. Wat ik triest vindt. Overigens een brief heeft kleine letters de letters kun je in een mail net zo groot maken als je wilt ziet zo'n oudere of slechtziende wat hij leest en hoeft niet op andere af te gaan. Er zijn voor en nadelen met elk systeem. Zo is ook eens de ponyexpress is ook afgeschaft , wat goed is al die paardenstront voor de deur, waarmee ik wil zeggen is sluit je niet af voor vernieuwingen, maar gebruik de beste in het voordeel voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben wel voor vernieuwingen,want internet is de toekomst.en veel krijg ik al per mail binnen,maar sommige brieven krijg ik toch graag zwart op wit binnen.
* Niet iedereen heeft een internetverbinding. * Als je die wel hebt ben je niet verplicht je e-mailadres op te geven (privacy). *Internet is "hacker"gevoelig. * Je kunt zeggen dat de het bericht niet ontavngen hebt. Dat kan bij een aangetekend schrijven niet, want daar moet je voor ontvangst tekenen. Als een pc-crash hebt ben je alle gegevens kwijt. Brieven tussen vrienden en kennissen zijn veel persoonlijker en warmer dan e-mailtjes. Etc, etc, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
een brief is een stuk persoonlijker dan een mailtje