Ik wil met iemand in een andere gemeente van woning ruilen, maar ik heb een uitkering, kan de nieuwe gemeente mij weigeren?

Ik woon op het platteland en wil naar de randstad, als ik met iemand kan ruilen, zou ik een uitkering moeten aanvragen in mijn nieuwe woonplaats, is dit een reden dat de woningruil geweigerd zal worden?

11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het eens aan die gemeente en/of aan de woningbouwverenigingen waar het om gaat, die weten het zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zoek je geen baan in de Randstad?

Antwoorden (1)

Nee, als je al een woning hebt kan de socialedienst je niet weigeren.
Als je eerst een woning gaat zoeken (je inschrijven bij de plaatselijke woningbouwvereniging) moet je economisch of anderszins gebonden zijn aan die stad.
Maar als je er al een huis hebt krijg je die vergunning zoiezo.
Die vergunning is dan gewoon een formaliteit.
Als je er al een eigen adres hebt, verhuisd je uitkering gewoon mee.
Hoop dat dit genoeg antwoord is op je vraag.
(Ik zo ben zelf een paar keer door Nl heen verhuisd)