Waarom moet je de een een mop uitleggen en een ander heeft het gelijk door?

Sommige mensen lachen halverwege de mop al, omdat ze hem snappen en anderen moet je wel twee keer uitleggen en zien ze nog steeds de humor niet. Waar ligt dat aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Verschil van humor en intelligentie. Iemand die een beelddenker is zal het hele verhaal voor zich zien en doordat het als een film voor zich afspeelt is het meteen duidelijk waar het over gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

intelligentie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de afstemming... Daar waar iemand over kan lachen, daar heeft die persoon AFSTAND van...

Kun je lachen over jezelf, dan ben je spiritueel... Kun je alleen lachen over anderen, dan ben je een egoïst...

Dus het is afstemming... en je kunt wel lagere humor begrijpen, maar geen hogere...

Het is net als je een bepaalde hoogte bereikt hebt dat je op alle kasten kunt kijken, kleinere mensen kunnen dat niet, zo zit het ook met humor...

Je kunt nooit lachen om humor boven je stand... En humor is de snelste manier om iemand te leren kennen... Dan weet je meteen waar hij op afstemt... en waar die afstand van heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de personen geen zelfde referentiekader hebben is er verschil in reactiesnelheid. Of de grap is zo cryptisch dat niet iedereen hem kan vatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen missen een gevoel voor humor. Daar kunnen ze niets aan doen. Het valt ook niet te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met de soort grap, is ie banaal of juist politiek. Bij bepaalde grappen over personen moet je weten wat die persoon heeft gedaan, of wat zijn functie is. De één heeft dat wel, de ander niet. En als laatste kan iemand de grap na uitleggen gewoon niet waarderen, en dat is per persoon verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de een valt het kwartje eerder dan bij de ander.
Sommige mensen hebben geen moppen fantasie. Denken rechtlijnig en kunnen zich niet in verhaal plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen lachen omdat ze de mop leuk vinden. Anderen lachen omdat ze niet willen laten merken dat ze de mop niet snappen. Weer anderen lachen om slechte moppen om de moppentapper niet voor schut te zetten.

En over het snappen van moppen. Gevoel voor humor is een teken van intelligentie en de een heeft dat meer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heeft heel eenvoudig te maken met het humorgehalte en -snapproces van degeen aan wie je de mop vertelt.
overigens snap ik ook vaak niet meteen 'de mop'..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen kunnen sneller denken dan een ander ,sommige mensen denken al snel in beelden en zien de humor er van in. Ik ervaar dat ook met twee collega's we liggen snel in een deuk ,en de andere twee staan schaapachtig te lachen en zeggen dan dat ze het niet snappen. Vaak bij moppen of fantasie verhalen. We zien dingen snel voor ons. Humor is ook niet te peilen dat is zo verschillend.