Waar in nederlanders moeten werknemers betalen voor parkeren op het terrein van de werkgever?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik weet dat in Roermond in een bedrijf een gedeelte van een parkeergarage gereserveerd is voor medewerkers. Degene die daar een plek wil hebben, zal per maand een bijdrage moeten betalen.
Aan de andere kant kun je dan ook buiten kantooruren op die plek gaan staan, als je gaat shoppen of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Rotterdam, na instelling van betaald parkeren, konden bedrijven een beperkt aantal abonnementen krijgen voor personeel.
Deze werden dan inderdaad doorberekend aan personeelsleden die niet perse zakelijk met de auto hoefden. Het bedrijf lag wel perfect bereikbaar per OV (Niet ver van CS)

Op dit moment zou ik weigeren te gaan betalen voor een parkeerplaats...dan mogen ze een ander zoeken voor het werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Rotterdam bij het Erasmus MC betalen werknemers toen ik er nog werkte 30 Euro per maand voor een parkeerplaats en als je er incidenteel stond werd er 1.50 per keer afgeschreven van je salaris
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen, die op Schiphol werkt, en met de auto naar zijn/haar werk komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer een werkgever beschikt over een parkeerterrein en dit kostenloos aan de medewerkers beschikbaar stelt en in de omgeving geldt betaald parkeren, dan wordt dat beschouwd als loon in natura en hoort daar inkomstenbelasting over betaald te worden. Wanneer je als werknemer moet betalen voor de parkeerplaats, maar de kosten lager zijn dan de commerciele parkeerplaatsen in de omgeving, wordt het verschil als loon in natura beschouwd en zal er belasting over betaald moeten worden.