Ja, en afhankelijk van de context is die waarde positief of negatief. Meestal wordt er een positieve waarde mee bedoeld. Dan houdt het in dat de betrokkene niet alles aan de grote klok hangt. Zo wordt het op prijs gesteld dat de bedienden van de koningin niet vertellen over wat haar favoriete gerechten zijn of dat ze vertellen dat de koningin stiekem een sigaret opsteekt (want je ziet haar nooit in het openbaar roken).
Discretie kan ook negatief zijn als je bijvoorbeeld de politie niet alles vertelt over wat je weet van misdadige praktijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is meer een (goede) ,eigenschap, maar natuurlijk kun je er een waarde aan toe kennen.
Dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je vrienden hebt, geen losse kennissen, maar vrienden, dan is een van de heel belangrijke eigenschappen die over en weer geWAARDEerd worden: discretie.
het is namelijk heel belangrijk voor beide partijen dat over en weer bepaalde zaken privé blijven, dat is ook WAARDEvol.