Is Nederland niet veel te klein voor het AMBER ALERT systeem?

Toegevoegd na 5 uur:
Ik doel meer op de attentiewaarde van dit systeem. Prachtig dat het bestaat maar noem de locaties waar je grote schermen ziet die hiervoor worden ingezet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat lijkt me niet.

Ik neem aan dat je bedoelt: Als je een kind ontvoert, dan ben je zo het land uit? Het feit dat zo'n systeem bestaat zal zowieso de frequentie van kinder-ontvoeringen reduceren. Tevens denk ik dat het niet vanzelfsprekend is dat een ontvoering meteen internationaal wordt. Ook is het zo dat dit systeem in europees verband opgezet wordt op dit moment, en later wellicht gekoppeld een alert uitgegeven kan worden.

Daarnaast hoeft het niet direct om ontvoeringen te gaan bij vermissing. ook kinderen die niet meer thuis gekomen zijn oid. Als je dan een landelijk alert af kan geven, is de kans dat kinderen snel terug gevonden worden groter.

[quote]
AMBER Alerts zullen alleen worden uitgestuurd bij urgente kindervermissingszaken. De beslissing óf er een AMBER Alert zal worden uitgestuurd is aan de politie. Het Korps landelijke politiediensten (Klpd) toetst of een vermissing aan de criteria voldoet. Zo moet het kind onder de 18 jaar zijn, moet er direct gevaar bestaan voor het leven van het kind of moet gevreesd worden voor ernstig letsel. Naar verwachting zal er tussen de vijf en tien maal per jaar een AMBER Alert worden uitgestuurd. De Nederlandse politie is volledig verantwoordelijk voor de inhoud van alle AMBER Alerts.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee zeker niet. En ik denk juist dat het hier goed zou moeten werken. Veel mensen op weinig ruimte dus allicht dat iemand iets heeft gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk niet er gebeurt genoeg om zo'n middel in te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er zijn veel te veel verdwijningen van kinderen, en elke is er een te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer mensen weten van een vermissing, hoe meer kans op een oplossing. Amber Alert zorgt voor een vergroting van de aandacht voor een vermiste persoon via sms maar ook andere media. Altijd doen zou ik zeggen.
Dat Nederland te klein zou zijn, lijkt me een irrelevant argument.