Wat betekent zending 1 van 2? [postnl]

Ik heb 2 producten besteld, deze zijn op dezelfde dag naar postnl verzonden, maar bij track and trace staat 'zend 1 van 2'. Wat wordt hiermee bedoelt? En wanneer kan ik het product ongeveer verwachten?

Producten zijn gister verzonden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

dat je bestelling niet in 1 pakket zit, maar in 2. En dit is dan het eerste pakket van die 2 bestellingen, het andere is dan 2-2. Maar ik vind het wel vreemd dat ze die dan maar 1 nummer gegeven hebben.
Het kan ook zijn dat zending 2 van 2 een ander tracknummer heeft, dat niet doorgegeven is aan u. Dat zou u bij de verzender kunnen navragen
anneliez
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat betekent dat het in twee verschillende pakketten/enveloppen is verstuurd, die dus gescheiden raken en daarom met "zending 1 van 2" en "zending 2 van 2" betiteld zijn.
je krijgt dus 2 verschillende bezorgingen. daar kunnen meerdere dagen tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat betekent dat zoals te doen gebruikelijk bij meerdere bestellingen/verzendingen de winkel/producent er voor kiest om uit het oogpunt van efficiency/kostenbesparing elke bestelling apart te behandelen.

Het is namelijk voor het bedrijf veel goedkoper om 2 keer een bestelling uit het magazijn te halen dan de 2 bestellingen voor 1 klant te verzamelen zodat die in één pakketje kunnen worden verzonden. Dit zou hooguit wel kunnen als het om 2 keer hetzelfde product gaat.

En daarom wordt dit inderdaad aangegeven door de bestellingen apart af te handelen als zending 1 en zending 2. Maar bij postnl kun je je eenvoudig aanmelden om de route van zo'n bestelling te kunnen volgen en dan weet je dus wanneer de producten ongeveer zullen worden afgeleverd.

Ook banken verzekeringsmaatschappijen en andere instanties zoals bv het uwv zullen altijd meerdere voor dezelfde persoon of adres bestemde brieven afschriften mededelingen en dergelijke altijd in meerdere enveloppen verzenden.