Incassobureau inschakelen mogelijk, wanneer je alleen naam en postcode + plaats weet?

Ik heb een incassobureau nodig, maar van degene die mij geld verschuldigd is weet ik alleen de volledige naam, het postcode en de woonplaats. Ook heb ik het telefoonnummer.

Is het mogelijk met deze gegevens een incassobureau in te schakelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Had afgelopen week hetzelfde aan de hand. Ik had alleen een naam en voornaam + mobiel nummer.

Veel Google-en, linken leggen en telefoontjes plegen tot ik m'n debiteur gevonden had. Met de info die ik in 3 dagen verworven heb kan ik z'n hele leven schetsen (werk, hobby's, vakanties, ex-en, ...).

Schriftelijke aanmaning is ondertussen verzonden.

Op internet is alles te vinden, ook wat je er zelf niet op wil hebben staan kom je bij 'vrienden' en familie wel te weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In België:

Als je op basis van rechtsgeldige documenten kan aantonen dat deze persoon je inderdaad geld schuldig is en je hebt hem/haar reeds meermaals aangetekende brieven (aanmaningen) gestuurd, dan kan je een gerechtsdeurwaarder inschakelen om het geld geïnd te krijgen.

Toegevoegd na 1 dag:
Een gerechtsdeurwaarder heeft voldoende gegevens (met een naam en plaats), want hij heeft toegang tot het rijksregister.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via www.postcode.nl kun je de straatnaam erbij zoeken en via de telefoongids in veel gevallen ook nog wel het huisnummer.

Wat betreft het inschakelen van een incassobureau:
Je zult eerst zelf een schriftelijke aanmaning moeten sturen aan de persoon die jou geld schuldig is, eerder kun je geen incassobureau in de arm nemen.

Lees meer over de stappen die je kunt ondernemen op onderstaande link:
http://www.luuc.eu/blog/incassobureau-inschakelen-als-particulier-mogelijk/