Ben je nog verstaanbaar als je in de wacht gezet word aan de telefoon?

Jullie kennen het allemaal wel, je belt met een klantenservice, en je word in de wacht gezet. Dan krijg je zo'n irritant muziekje te horen (vaak vals en wat weg valt)

Ik wil graag weten of je dan nog steeds te horen bent door de telefonist(e).

Ik zeg wel eens dingen als "flut muziek" of zo iets. En ik vraag me al heel lang af, of ze dat horen :-)

(P.S. ik heb echt geen idee onder welke categorie dit valt)

11 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herkenbaar! Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga altijd keihard meejanken met het wachtmuziekje, in de hoop dat ik snel verbonden word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus! leuke vraag.

Het beste antwoord

ik heb zelf bij meerdere callcenters gewerkt, zowel in de verkoop als in de klantenservice.

ja, als je in de wacht gezet wordt, kunnen ze jou wel horen, maar jij hoort hen niet.
of je nou in de wacht wordt gezet omdat je op je beurt moet wachten, of dat ze iets opzoeken, of zelfs overleggen - junior met senior ("in de leer"), maakt allemaal niets uit: een knopje indrukken en alles wat jij op dat moment overlegt met je partner, kunnen ze horen.

een collega zei halverwege zijn verkooppraatje altijd dat hij nu moest gaan kijken of hij de aanbieding nog mocht aanbieden... deze jongeman ging hierna een sigaretje roken, een kopje koffie drinken, even buurten bij een andere afdeling, halverwege ging hij even luisteren aan de telefoon, waar hij de potentiële koper kon horen overleggen of ze het zouden doen of .... deze methode werkte prima, hij had een hoge verkoopscore !

als er muziek is, kan het anders zijn, dat is mij niet bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw laatste regel duidt er op dat dit totaal geen antwoord is. Jij hebt het niet over in de wacht zetten met een muziekje maar de manier waar Ytje het over hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geef antwoord op de vraag, zonder extra uitleg, zoals er zeer regelmatig op mijn vragen geantwoord wordt.
toen ik de vraag plaatste/stelde of het antwoord wel of niet bruikbaar was als mensen de extra uitleg niet lazen, was het resultaat dat de vraag verwijderd werd, de vraag mocht dus niet gesteld worden, was niet te beantwoorden kennelijk.
derhalve acht ik het juist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan geen touw vastknopen aan je reactie.... Je plaatst een antwoord waarin je het hebt over 'in de wacht zetten' maar dat gaat toch echt over iets anders (de zogenaamde ruggespraakknop) en je besluit met zeggen dat je niet weet hoe het gaat als de ander muziek hoort.
loginabcde
11 jaar geleden
Jodokus reactie klopt precies. Alleen als aanvulling kan ik melden dat het ook mogelijk is om muziek bij de klant te laten horen terwijl je als service medewerker alles kan horen omdat je bijv iets opzoekt met je headset op. Tenzij je natuurlijk je info (oid) haalt uit en telefoongesprek met een collega. 1 van de redenen waarom ik vaak ga lopen klagen over de prijs (zogenaamd tegen iemand in de kamer) als ik in de wacht gezet wordt.
Overigens vind ik, mijn mening dus, dat Pelle wel wat fel reageert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus geeft een reactie met een heel verhaal en besluit met: "als er muziek is, kan het anders zijn, dat is mij niet bekend." Dat lijkt er op dat de rest van het antwoord over een andere situatie gaat,
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik snap de reactie van Jodokus ook niet, maar het antwoord is logisch, dan met de aanvulling van Loginabcde is het wel een compleet antwoord, vandaar mijn keuze om dit antwoord als beste te kiezen.

Andere antwoorden (3)

Nee, want op dat moment doet zij iets anders en dat is meestal een ander telefoontje afhandelen. Stel dat ze haar nagels gaat vijlen en jou in de wacht zet kan ze jou ook niet horen omdat ze op een bepaalde knop moet drukken om jou in die wacht te zetten en weer op een knop (of dezelfde) om weer met jou te kunnen praten.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er technisch wat mis is (ik en velen met mij hebben wel eens een telefoongesprek van anderen kunnen afluisteren als je zelf een nummer wilde draaien) maar in principe kan ze dat dus niet horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus jij wordt alleen door een telefoniste in de wacht gezet ?
nou wat je hier vertelt is misschien een van de mogelijkheden.
maar gemiddeld is dit antwoord niet juist, bijna iedereen kan jou horen, als ze dat willen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je verwart de ruggespraakknop met de 'in de wachtzet knop'. De vraagsteller heeft het duidelijk over een 'in de wachtzet knop'.
Als de lijn op ‘hold’ wordt gezet, ben je niet verstaanbaar. Dit is ook vaak als je zo'n muziekje hoort. Doe je dit niet en laat je de lijn open, dan ben je nog te horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een muziekje hoort, wordt je écht in de wacht gezet en kunnen ze je niet horen. Wel hebben ze een knop die ervoor zorgt dat jij hen niet hoort, maar zij jou wel. Meestal hoor je dan helemaal niks (normaal hoor je wel wat kraken of geroezemoes rondom) maar dit hoeft niet. Degene aan de telefoon vraagt dan bijvoorbeeld iets aan de teamleider of een collega, maar kan jou dan wel horen.

Deze knop wordt ook wel eens gebruikt (heb ik gezien) als een klant volgens de medewerker vervelend is. Dan drukt de medewerker de knop in, vloekt of mompelt wat in zichzelf en drukt dan weer de knop in zodat diegene rustig weer verder kan met de vervelende klant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, dat is de ruggenspraakknop.