hoe kan iemand die geboren is in bvb Algerije, zich Marokkaan noemen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft hij Marrokaans bloed? (In zijn aderen :D)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk Marokkaans bloed...

Het beste antwoord

Misschien waren zijn ouders wel Marokkanen die in Algerije woonden toen hij geboren werd. Vergelijk het met kinderen van Nederlandse ouders die in het buitenland woonden toen het kind geboren werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als hij in Marokko is opgegroeid en hij voelt zich Marokkaan, waarom niet? Dat zie je toch ook in Nederland dat als mensen in een ander land geboren zijn, op jonge leeftijd naar Nederland komen en hier decenia wonen, zich een Nederlander voelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij zijn nationaliteit heeft laten veranderen in marokko of zich gewoon meer verbonden voelt met dat land.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil wordt in Nederland ook niet echt gemaakt. Voor velen zijn zelfs allochtonen gewoon één pot nat (hoe onlogisch dat ook is, aangezien de wereld buiten Nederland, groter is dan Nederland).

Het zou daarom heel goed mogelijk kunnen zijn dat iemand die afkomstig is uit Noord-Afrika, en door iedereen gezien wordt als een Marokkaan, zich etnisch verwant voelt aan Marokkanen.