Als ze je pesten via facebook voor eenmalig zou je dan al naar de politie gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pesten? Plagen. Ruzietje?

Antwoorden (3)

Probeer eerst het zelf op te lossen voor je de politie inschakelt. Probeer voor jezelf op te komen want steeds vluchten en de ouderen het voor je laten oplossen zal niet eeuwig blijven helpen. Als je dat geprobeerd hebt en ze houden nog niet op, dan zou ik inderdaad de politie inschakelen.

Tip: Maak screenshots van de dingen die ze zeggen/ plaatsen op facebook over jou. Dan heb je bewijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er van af hoe ernstig het is, als het een grapje is zou ik er niet te moeilijk over doen, als het echt gemeen is zou ik ze ontvrienden en als het over ernstige bedreigingen gaat moet je naar de politie stappen of de meldknop gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gesprek aangaan.
Werken ze niet mee op Facebook, probeer ze buiten Facebook aan te spreken.
Dit heeft vaak meer effect dan met je pesters te chatten.
Ken je ze niet in 'het echte leven', scherm je profiel dan af en ontvriend ze.

Werkt dit allemaal niet, probeer dan een oudere in te schakelen of mentor.
(Klinkt cliché, maar ze kappen in ieder geval wel.)

Als dit niet werkt zou ik hulp vragen van organisaties.

Toegevoegd na 43 seconden:
Edit:
Ik zou alleen naar de politie gaan als je wordt bedreigd.