Mag iemand zijn auto 9 weken op dezelfde plek laten staan?

Een buurman laat al 9 weken zijn auto in de straat op dezelfde plek geparkeerd staan. Hij rijdt er geen meter mee. Ik neem aan dat hij gewoon wegenbelasting betaald, dus waarschijnlijk kan ik er niets aan doen. Maar het is gewoon vervelend 9 weken lang dezelfde auto voor je keukenraam te zien. Hij weigert om zijn auto te verplaatsen. Kunnen zelf dus nooit eens voor onze eigen deur parkeren, bv na de boodschappen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
74.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt dus ook eens voor op die plek parkeren.... Het is toch juist erg milieu bewust van de buurman dat hij zijn auto laat staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat wel, maar hij rijdt nog wel elke dag in z'n tweede auto haha
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is een openbare parkeerplek, het is zijn auto, hij staat niet in de weg, wat is het probleem? dat je 5 meter verder moet lopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Parkeer jouw wagen dan bij de buurman zijn keukenraam/voordeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor WimuitDelft
Cryofiel
11 jaar geleden
Als je de auto van de buurman koopt, heb je een nauwelijks gebruikte auto, en staat meteen je eigen auto voor je keukenraam.

Het beste antwoord

Als het een openbare parkeerplek is, is het iedereen wettelijk toegestaan daar de auto te parkeren. Ook als dat negen weken lang is.

Dat het niet vriendelijk is dat hij jullie niet terwille is, is slechts dat wat er aan het begin van deze zin staat: het is niet vriendelijk. Maar het mag dus wel.

Dat het daarnaast onverstandig is een auto zo lang buiten stil te laten staan, is een andere kwestie. Maar ook dat is geheel buurmans eigen vrije keuze: hij is niet verplicht zijn auto optimaal te behandelen.

Cryofiel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vervelend misschien maar zolang je buurman wegenbelasting betaalt mag hij zijn auto zolang parkeren als hij wilt en op openbare parkeerplaatsen hebben we geen eigen plekken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als hij geen wegenbelasting betaalt mag hij parkeren. Hij mag er dan niet mee rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen belasting betaald (of hem tijdelijk geschorst heeft)
mag hij niet op de openbare weg staan.
Althans, in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even info over beovenstaande:
http://www.autobelastingen.nl/informatie/3/wegenbelasting-ofwel-motorrijtuigenbelasting
Dit mag, tenzij er in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) staat dat het niet mag. Voor bijv. caravans en campers zijn in zeer veel APV's regels opgesteld omtrent de maximumduur dat ze op de openbare weg geparkeerd mogen zijn (meestal enkele dagen).

Voorwaarde is wel dat de geparkeerde auto geen wrak is. Bovendien moet-ie verzekerd zijn.
Computoon