Hoe kan ik bij de Postcodeloterij doorgeven dat de oude bewoners verhuisd zijn?

Ik krijg nog steeds post van de vorige bewoners. Ik heb al een paar keer brief teruggestuurd 'retour afzender: woont hier niet meer' maar dat helpt niet.

Ik wil ze liever niet bellen, want dat kost zoveel geld (ik heb geen vaste telefoon).
Gegevens van de vorige bewoners heb ik niet, weet het nieuwe adres niet, ook geen telefoonnummer of zo.

Hoe kan ik dit gratis doorgeven? heb al even op de site gezocht, maar vind zo snel niets, behalve het dure klantennummer.
Ik vind het zo lullig voor die andere mensen, die nu dus mogelijk belangrijke post mislopen.

11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kunnen alleen de oude bewoners. Hoe vaak hoor je niet dat iemand heeft gewonnen op zn oude adres.
Ritsuka
11 jaar geleden
maar ik kan dus ook geen contact opnemen met de oude bewoners :S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt (gratis) doorgeven kun je het ook niet. Dus ik denk dat je die enveloppen dan maar het beste kunt negeren, of blijven proberen met retour afzender.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is via de gemeente te achterhalen waar de oude bewoners naartoe verhuisd zijn, en kan je de post dan naar hen doorsturen.
anneliez
11 jaar geleden
Als die andere mensen belangrijke post mislopen is het hun eigen schuld asl ze hun nieuwe adres niet doorgegeven hebben.
Ritsuka
11 jaar geleden
tsja, niet zo slim inderdaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg hier ook postcodelot. Post van meerdere oud bewoners. Dat gaat linearecta de papierbak in. Maak me daar echt niet druk om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag bij de Postcodeloterij loten op 2 adressen hebben. Raar maar waar... Dus loten op je oude adres & loten op je huidige adres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een ongefrankeerde enveloppe retour afzender. Of probeer hun antwoordnummer te achterhalen. Die gasten laat het ijskoud of je al dan niet meer onder de levenden bent. Ze blijven reclame-rommel sturen! Geef ze dus een koekje van eigen deeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wel net de volgende anekdote plaatsen ast36850:
Een vriend van mij had eens iets soortgelijks met een andere instantie: Hij zette toen op een gegeven moment op een enveloppe "huidig adres": Kerkhof. Het probleem was toen opgelost.

Antwoorden (4)

Als je niet wil bellen is er de mogeljkheid om er persoonlijk langs te gaan. Het adres is Van Eeghenstraat 70,
1071 GK Amsterdam
Als je in Amsterdam woont is het makkelijk, maar als je ergens anders woont kost het je toch geld om er te komen. Ik zou het verder niet weten. Staat er op de site niet een invulformulier waar je je vraag kan stellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ik woon in het Noorden van het land..
niet echt practisch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brief naar dat adres?
Het beste wat je kunt doen is, die oranje code, vaak rechtsonderin de brief (zie foto) doorkrassen. Vervolgens zet je een dikke streep door je adresgegevens, desnoods omcirkelen en met grote letters RETOUR AFZENDER schrijven. Liefst aan beide kanten, weer zo groot mogelijk. Daarnaast kun je schrijven, bewoners verhuist, adres onbekend. Het is maar een kleine kans dat het werkt, maar dat betreffende poststuk krijg je in ieder geval niet meer onder ogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ja, dat doe ik dus al bij de post die ik binnenkrijg die belangrijk lijkt. Maar ja, van postcodeloterij heb ik dus nu al een ijsprijs binnengekregen, en zo'n kortingsagenda voor het nieuwe jaar.
Ik zal wel blijven proberen en hopelijk stopt de post binnenkort.
Ik heb dit ook regelmatig aan de hand want de woning onder mij wordt om de twee jaar opnieuw verhuurd.

Ik stuur de post retour net zoals jij het doet,maar krijg ik weer post van hetzelfde bedrijf,dan zet ik er hetzelfde op,maar ook dat de volgende post van het bedrijf wordt weggegooid.
Meestal helpt dit en krijg ik geen post meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is dat post terugsturen niet werkt.
Veel beter werkt het om ze te bellen.

Mocht je geen zin hebben in het dure klanten nummer, dan heb ik hier een alternatief nummer voor je:

"Het 0900-alternatief voor het 0900-nummer 09003001500 (€ 0.20 per minuut) van Postcode Loterij is 020 6732446. "
http://www.0900alternatieven.nl/Postcode%20Loterij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dank je!