Als je iemand slaat kan je dan vervolgt en gestraft worden?

stel iemand loopt jouw en je vriendin de hele tijd te irriteren en op gegeven moment pik je het niet meer en deelt een hengst uit. Als zoiemand naar politie stapt, kan die er dan wat mee? Er zijn verder geen getuigen.

Toegevoegd na 1 dag:
En om simpele domme reacties, zie hieronder voor te zijn, NEE ik ben niet heel jong, NEE ik ben geen geweldadig figuur, NEE NEE integendeel dit is een hele sereuze vraag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Hij kan aangifte doen, maar zonder getuigen wordt de bewijslast moeilijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beste is gewoon de handjes thuis houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of gewoon de vraagsteller met rust laten, behalve als je om een klap vraagt ;-)

Andere antwoorden (2)

Een vriend van mij, heeft een jongen een mep verkocht, die de sneeuwman van zijn kinderen kapot getrapt had, de jongen is vervolgens met zijn blauwe oog naar de politie gestapt, de vriend moest vervolgens voorkomen voor mishandeling en kreeg een boete van 150 euro, die hij als schadevergoeding aan de jongen moest betalen, er waren geen getuigen, dus ja het kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks belachelijk. Iemand slaan is belachelijk.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
irriteren en lastig vallen is niet bij wet verboden hoor. of het moet als stelselmatig zijn en onder de noemer stalking gaan vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal die vriend van je wel bekend hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft inderdaad bekend, maar ook aangegeven dat zijn kinderen erg overstuur waren toen hun kunstwerk opzettelijk vernield werd. De kinderen hebben die nacht ook weinig geslapen en hebben veel gehuild. De man weigerde daarom zijn excuses aan te bieden, ik begrijp het wel, maar vindt ook dat slaan niet nodig was en geef alle reactie gevers hierboven gelijk, behalve Tom, want Tom, met slaan los je niets op, je maakt diegene die geslagen wordt alleen maar kwader, wat terugslaan tot gevolg heeft en je riskeert hier dus een enorme vechtpartij mee, om iets onbenulligs. Buiten dat, je wordt zodanig verhoord, dat de waarheid echt wel aan het licht komt en terecht.
"stel iemand loopt jouw en je vriendin de hele tijd te irriteren en op gegeven moment pik je het niet meer en deelt een hengst uit."

Ja ja een hengst uitdelen. In Nederland mag je niet voor 'eigen rechter' spelen en dus niemand slaan! Wanneer diegene dus wordt geslagen door jou kan hij naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling. Wat natuurlijk een beetje zwak zou zijn als hij zelf uitdaagt. Ook kan jij aangifte doen met je vriendin wegens 'lastigvallen' en ook dat mag niet in Nederland en is dus ook strafbaar! Wanneer er geen getuigen zijn, is er weinig kans dat jij daadwerkelijk gepakt wordt. En alleen maar een hengst?! Kom op de politie heeft het al overdruk met zaken. Denk maar eens aan al die overvallen en berovingen, dat krijgt een veel hogere prioriteit dan dit soort zaken;)