Welk land voert het langste al een oorlog ?

Toegevoegd na 12 minuten:
nu he en niet voerde

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Amadea
11 jaar geleden
De oorlog tussen Engeland en Frankrijk duurde 116 jaar, van 1337 tot 1453. Dat was tot nu toe de langstdurende oorlog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je die op dit moment nog gaande zijn? Of die al zijn geweest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De langste oorlog is die tussen de republiek der zeven verenigde nederlanden en de Scilly eilanden tussen 1651 en 1986... duurde driehonderdvijfendertig jaar...
Amadea
11 jaar geleden
In 1986 was er al lang geen Republiek der zeven verenigde Nederlanden meer, dus dat klopt niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan dan niet kloppen, maar het wordt wel zo genoemd. toentertijd heette het zo, in de tussentijd is de naam van NL idd veranderd. Het staat helaas op wikipedia zo, dus ik kan er verders ook niks aan doen hahaha
Amadea
11 jaar geleden
En dat is dus weer een van de vele onjuistheden die op wikipedia staan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies.. kleine moeite om het dan even aan te vullen oid
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Israel's buurlanden bedreigen haar al sinds de wederoprichting in 1948. Er zijn er vast wel een paar bij, die formeel nog in staat van oorlog zijn, zoals Syrië en Libanon.

Het beste antwoord

Op dit moment is er formeel nog steeds een oorlog gaande tussen Noord- en Zuid-korea.

De Koreaanse Oorlog of Korea Oorlog begon in juni 1950 met een aanval van communistisch Noord- op Zuid-Korea. Hij eindigde in juli 1953 met een wapenstilstand. Er is echter nooit een officieel vredesverdrag ondertekend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even erbij vermelden dat dit volgens mij de langslopende officiele oorlog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn de Scilly eilanden en het republiek der Nederlanden. Deze twee partijen hebben een oorlog gevoerd die 335 jaar heeft geduurd. Hierbij zijn er geen doden gevallen. In het einde van de oorlog 1986, is er een vredescontract voor de zekerheid getekend. Lees meer bij de bron.

Toegevoegd na 7 minuten:
Na de verduidelijking zie ik dat het gaat over nu, dan verander ik mijn antwoord in de langste oorlog die er nu nog steeds is. Dat is de oorlog tussen Noord en Zuid Korea. Die heerst er al sinds 1950 en vrede is er nog nooit getekend. Dit betekent dat er momenteel al 62 jaar oorlog tussen deze landen is (met een spannende wapenstilstand). Vrede tussen deze landen is nooit getekend. Zie tweede bron bij kop: "Huidige oorlogen en conflicten"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Myanmar (Burma) is al sinds april 1948 een
burgeroorlog aan de gang. volgens verschillende bronnen is dat momenteel de langste nog lopende "oorlog".